نرم افزار حسابداری انبار

سرمایه اصلی هر شرکتی اعم از تولیدی، بازرگانی، کارخانه‌ها و …کالاهایشان است که کنترل و نگهداری این کالاها بسیار حائز اهمیت است. اجناس و موجودی‌های انبار باید تحت نظر و اختیار یک انباردار حاذق و هوشمند باشد. اجناس یکی از مهم‌ترین عوامل هزینه هستند و باید طوری نگهداری شوند که دسترسی به آنها در مواقع لزوم به آسانی میسر باشد که این روند با استفاده از سیستم حسابداری به طور قطع تسهیل می‌یابد. نرم افزار حسابداری انبار هوشمند نوین یک سیستم مدیریت انبار با کارایی بالا برای کنترل کلیه فرایندها و جریان مواد و همچنین کلیه منابع موجود در انبار است.


حسابداری انبار یا ریالی کردن به چه معناست؟

ریالی کردن انبار به معنای محاسبه قیمت تمام شده و خروج کالا از انبار است. ریالی کردن یا حسابداری انبار ارتباطی به مبلغ فروش کالا و فاکتور فروش ندارد. عدم وجود سیستم حسابداری انبار، به معنای عدم دسترسی به سود و زیان دقیق جریان خرید و فروش کالا در طی سال است. نرم افزار حسابداری انبار هوشمند نوین این قواعد را به صورت کامل پشتیبانی می‌کند.


استفاده از نرم افزار حسابداری انبار

نرم افزار حسابداری انبار هوشمند نوین را می‌توان شاخه‌ای از نرم افزار حسابداری تولیدی و یا نرم فزار حسابداری صنعتی دانست. این نرم افزار به منظور کنترل و مدیریت کالاهای ورودی و خروجی در یک شرکت یا سازمان تولید شده است. کنترل اطلاعات ورود و خروج کالاها و داشتن اطلاعات صحیح و به روز از موقعیت‌های مکانی و میزان و مقدار کالا‌ها در انبار بسیار مهم است و باید به آن‌ها توجه کرد. مدیریت کالاهای موجود در انبار های یک سازمان همیشه بخش عظیمی از سرمایه را به خود اختصاص می‌دهد و می‌تواند کمک بسزایی در کاهش هزینه ها و سود آوری برای سازمان باشد. نگهداری مقادیر بیشتر و یا کمتر از حد مورد نیاز مواد و کالا در انبار، ممکن است هزینه و یا خساراتی را بر پیکره فعالیت و عملیات سازمان وارد آورد که گاهی جبران آن به صرف انرژی و زمان زیادی نیاز دارد؛ همچنین بار مالی سنگینی را برای سازمان به وجود می‌آورد. با استفاده از نرم افزار حسابداری انبارداری هوشمند نوین، علاوه بر ثبت کالا‌های ورودی و خروجی‌، شما می‌توانید سریال‌های هر کالا را کنترل و مدیریت نمائید و به اطلاعات موجودی کالاها در انبارها به‌صورت یکپارچه و صحیح دسترسی داشته باشند.


دلایلی که شما را به استفاده از نرم افزار حسابداری انبار ترغیب می‌کند!

انبار یکی از مهمترین و استراتژیک ‌ترین اقلام دارایی جاری در یک مجموعه به شمار می‌رود و انبارداری یکی از ارکان اداره صحیح و دقیق یک کسب و کار است و در این میان تفاوتی نمی‌کند که این کسب و کار یک فروشگاه کوچک باشد یا یک کارخانه بزرگ، برای هر کدام از آن‌ها انبارداری چه به لحاظ تعدادی و ریالی از اهمیت خاصی برخوردار است. با توجه به تجربیات گذشته، نیازهای حال و آینده مشتریان و اهمیت کالا و انبار در کسب و کارهای تولیدی و بازرگانی و تنوع صنوف و کسب و کارهای مختلف، در هوشمند نوین نگاه ویژه‌ای به کالا و انبار شده است. نرم افزار حسابداری انبار هوشمند نوین، با سیستم حسابداری، بازرگانی و تولید در ارتباط مستقیم است و همین طور می‌تواند انبار ریالی و تعدادی جداگانه‌ای را در اختیار کاربر قرار دهد. فواصل موجود بین انبارها و دفاتر مجموعه‌ها، امکان کنترل موجودی کالاها به صورت آنلاین را با مشکلاتی مواجه ساخته است که امروزه با وجود نرم افزارهای انبارداری تا حد چشمگیری ساماندهی کالاها در شرکت‌ها میسر شده است. تعریف تمام کالاها در سیستم، کنترل ورود و خروج کالاهای انبار، صدور حواله‌های گوناگون، ارتباط یکپارچه نرم افزار انبار با سایر زیرسیستم‌ها مانند حسابداری و خرید و فروش، تعیین نقطه سفارش برای تک تک کالاها، کنترل کالاها به صورت تعدادی و ریالی، گروه بندی کالا، اتصال سخت افزارهای کاربردی به نرم افزار مانند بارکد‌خوان و تهیه تمام گزارشات استاندارد مربوط به انبارداری که در این ماژول ارائه شده است، می‌تواند یک انبار پیچیده و بزرگ را مکانیزه نماید.


دلایل جایگزینی سیستم‌های انبارداری نسبت به روش‌های سنتی

اگرچه سال‌های سال انبارها با روش های سنتی مدیریت می‌شدند، اما نمی‌توان از میزان خطاهای ایجاد شده توسط آنها چشم پوشی کرد. روش های سنتی که امکان پشتیبانی از انواع بارکد خوان و ثبت اسناد با بارکد خوان را ندارد، نمی‌توانند از امکاناتی چون صورت گردش کالا در انبار، انبارگردانی اتوماتیک، تعیین سطح دسترسی کاربران و همچنین ثبت داده‌های بالا در زمینه ورود و خروج در سیستم را پشتیبانی کنند. در روش های مدرن انبارداری با کنترل موجودی و یکپارچه شدن اطلاعات توانسته است توجه مدیران بسیاری را به خود جلب کند.


انتظارات مدیریت از سیستم انبارداری

• تمرکز یافتن بر روی کلیه خریدها

• به مصرف رساندن مقرون به صرفه مواد و ملزومات

• انبار کردن تمام مواد و ملزومات به نحو دقیق و صحیح با سرپرستی و در محافظت کامل

• تعیین میزان حداقل و حداکثر موجودی به محوی که از آن حدود تجاوز یا کاهش ننماید

• انجام عملیات صدور اجناس مطابق در‌خواست‌ها در اسرع وقت


مزایا و امکانات سیستم حسابداری انبار هوشمند نوین

• ارائه تعریف فرمول تولید برای هر محصول

• تعریف مواد اولیه و مقدار بکار رفته در هر واحد محصول

• امکان معرفی انبار مواد اولیه و انبار محصول برای فرمول تولید هر محصول

• امکان معرفی هزینه‌های هر واحد تولید به جهت محاسبات در بهای تمام شده محصول

• امکان محاسبه و ثبت قیمت مواد اولیه هنگام ثبت رسید تولید توسط نرم افزار انبارداری

• امکان کنترل اموال تحویل شده به هر یک از افراد داخل سازمان

• امکان معرفی کاربر با ایجاد سطح دسترسی‌های محدود

• تمرکز یافتن کلیه خریدها

• به مصرف رساندن مقرون به صرفه مواد و ملزومات

• دادن اطلاعات دقیق و صحیح به مدیریت و سایر بخش‌های موسسه

• سیستم با داشتن اهداف از پیش تعیین شده خود می‌تواند اطلاعات کافی به افراد تازه وارد بدهد.

• تعیین میزان حداقل و حداکثر موجودی به محوی که از آن حدود تجاوز یا کاهش ننماید.

• انجام عملیات صدور اجناس مطابق در خواست‌ها در اسرع وقت

• امکان تنظیم برای جلوگیری یا عدم جلوگیری از خروج کالا بدون موجودی

• امکان مشخص نمودن دسترسی کاربران به هر یک از قسمت‌های نرم‌افزار

• امکان محدود کردن دسترسی انبارهای مختلف

• امکان گزارش ریز عملیات انبار به صورت مقداری و مقداری_ریالی درهرمحدوده زمانی

• امکان گزارش دهی از آخرین نرخ خرید هر کالا

• امکان گزارش دهی کاردکس تعدادی و ریالی

• ارائه گزارش صورت گردش کالا (تعدادی و ریالی) برای تمامی انبارها

• کنترل دقیق سیستم از طریق کنترل موجودی‌های انبار و بررسی اشکالات آن

• انبار کردن تمام مواد و ملزومات به نحو دقیق و صحیح با سرپرستی در محافظت کامل

• شناسایی و دسترسی بهتر و راحت تر به موجودی انبار، مخصوصا در موسسات با حجم موجودی‌های زیاد و متنوع

• اطمینان خاطر برای مدیران و مسئولین یخش‌ها در برابرسیستم منظم که متکی بر اطلاعات صحیح و کافی است.

• کاهش هزینه‌های مصرف بدون مواد و تاثیر روحی مثبت به اثر وجود نظم و آگاهی مسئولین از میزان دقیق موجودی‌ها.

• امکان گزارش‌گیری بر اساس موجودی‌های تعدادی و ریالی از یک یا تمام انبارها، با امکان تفکیک گروه و دسته‌های کالا

• ارائه گزارشات متنوع از رویدادهای مرتبط با گردش کالا (به تفکیک انبار،کالا و طرف حساب، در بازه زمانی دلخواه)

 

نرم افزار حسابداری انبار، یک سیستم نرم افزاری برای ردیابی سطوح موجودی، سفارشات و توزیع بهینه کالاها برای عمده فروشی یا خرده فروشی است. همچنین می‌تواند در صنعت تولید برای ایجاد سفارش‌کار، قبض مواد و سایر اسناد مربوط به تولید استفاده شود. شرکت‌ها از سیستم حسابداری انبار برای جلوگیری از اضافه برداشت و اطلاع از موجودی محصولات استفاده می‌‌کنند. این نرم افزار ابزاری برای سازماندهی داده‌های موجودی است و سازمان ها را قادر می سازد تا به طور مؤثر بر انبارهای خود نظارت داشته باشند. مدیریت دائمی روی کالاهای موجود در انبار‌ها، موجب افزایش سرعت ارائه خدمات به مشتریان می‌شود و مشکلات موجود در سیستم های سنتی و دستی را از بین می‌برد.

منبع:

https://www.hnovin.com/ac/stock-accounting-software/

 


نرم افزار حسابداری رستوران

شاید حس کنید حسابداری رستوران پیچیده‌تر و سخت‌تر از حسابداری یک فروشگاه یا مغازه است. این باور ناشی از آن است که حسابداری رستورانی دارای بخشی از حسابداری تولید، نگهداری و قیمت تمام شده که به اختصار حسابداری صنعتی می‌نامند. نرم افزار حسابداری رستورانی هوشمند نوین با هدف ارائه راهکارهای هوشمندانه و نوین، اقدام به تولید نرم افزاری به منظور مدیریت رستوران‌ها و بهبود در روند ثبت و سفارش رستوران‌ها کرده است. شرکت نرم افزار حسابداری هوشمند نوین با شناخت دقیق و صحیح از نیازهای شما در بازار و به کارگیری آن در تولید محصولات، نرم افزارهای مدیریت رستوران را بعنوان بهترین و کارآمدترین راه حل مدیریت رستوران ارائه کرده است.

چرا استفاده از نرم افزار حسابداری مخصوص رستوران توصیه می‌شود؟

شخصی که سمت حسابداری رستوران را دارد باید با مفاهیم انبار، مواد اولیه و محاسبه هزینه‌ها بر روی تک تک محصولات رستوران آشنا باشد و با توجه به تمامی ریزه‌کاری‌های این حرفه، محاسبه قیمت تمام شده برای حسابداران کاری بسیار دشوار است.

نرم افزار حسابداری ویژه رستوران برای سهولت عملکرد کاربران این صنف و دسترسی آن‌ها به منوها طراحی شده است. این نرم افزار تمامی خرید و فروش، عملیات حسابداری، انبارداری، چک و بانک را انجام می‌دهد.

نرم افزار حسابداری رستوران تشابه زیادی با نرم افزار حسابداری فروشگاهی هوشمند نوین دارد با این تفاوت که این نرم افزار به منظور استفاده در محیط رستوران‌ها تهیه شده است، حال آنکه این برنامه می‌تواند به رستوران‌های کوچک و بزرگ، کترینگ، کافی شاپ و آشپزخانه‌ها کمک زیادی کند.

چگونه یک نرم افزار حسابداری رستوران مناسب کسب و کارتان انتخاب کنید؟

با رقابتی شدن حوزه رستوران و رستوران‌داری، اینگونه کسب و کارهای مشابه به چیزهایی فراتر از درست کردن غذا و پخت و پز نیاز دارند. اینکه بتوانید یک طرح خوب و یک پلن دقیق و منظم برای انجام برنامه‌های خود داشته باشید می‌تواند نقش موثری در رونق کسب و کارتان داشته باشد. رستوران‌داران باید همواره نگاهی به لیست درآمدهای رستوران و هزینه‌های خود بیاندازند تا این توانایی را داشته باشند که آگاهانه داده‌های مالی را بررسی کنند و برای آنها تصمیم‌گیری نمایند. برای اینکه رستورانی که با سرمایه‌های کم یا زیاد خود می‌سازید در آینده موفق شود و با مشکلات مختلف روبرو نشود، بهتر است از نرم افزار مناسب رستوران استفاده نمایید.


نسخه رستورانی نرم افزار حسابداری هوشمند نوین


نسخه رستورانی نرم افزار حسابداری هوشمند نوین

نسخه رستورانی نرم افزار حسابداری هوشمند نوین، کاملا منطبق بر نیازهای رستوران ها طراحی شده است. سرعت بسیار بالا، رابط کاربری گرافیکی و مبتنی بر رنگ بندی، قابلیت انتقال مبلغ به کارتخوان بانکی، قابلیت اتصال به کالر آی دی و شناسایی مشتری تماس گیرنده از شماره تلفن، ایجاد اشتراک برای مشتریان، اتصال به چندین چاپگر در آشپزخانه ها، پیشخوان و صندوق تنها بخشی از امکانات جامع نرم افزار اتوماسیون رستوران هوشمندنوین می باشد. در نرم افزار حسابداری رستورانی نوین، قادر به ثبت تمام عملیات مالی نیز خواهید بود. ثبت اسناد دریافت-پرداخت، تعریف حساب های بانکی و دسته چک ها، اسناد دریافتنی، اسناد پرداختنی و سایر عملیات مربوط به امور مالی، در نرم افزار رستوران و کافی شاپ هوشمند نوین به ساده ترین شکل ممکن قابل ثبت است.

ویژگی های یک نرم افزار حسابداری رستورانی خوب

  • هم قدم در راستای خدمات رستورانی

شرکت هوشمند نوین در تلاش بوده است تا با بکارگیری جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا در حوزه برنامه نویسی، نرم‌ افزار مناسب رستوران خود را کارآمد و مورد نیاز صنعت رستوران ارائه نماید.

  • یکپارچگی اطلاعات مدیریت

هوشمند نوین همواره تلاش نموده است تا با یکپارچه سازی مدیریت فروش سیستم‌های خود، نیازمندی‌های مدیران رستوران‌های زنجیره ای را برطرف نماید.

  • جامع بودن گزارشات

شرکت هوشمند نوین همواره در تلاش است تا مطابق با نیاز مدیران گزارشات جامعی از قسمت‌های مختلف رستوران اعم از انبار، فروش، و حسابداری در مجموعه نرم افزار رستوران خود ارائه نماید.

  • پشتیبانی در تمامی روزهای هفته

ما تلاش نموده ایم تا با استقرار و اعزام کارشناس پشتیبانی حتی در روزهای تعطیل بصورت تلفنی و حضوری همواره حامی مشتریان عزیز باشیم. شرکت نرم افزاری هوشمند نوین در تلاش است تا با پیگیری و پشتیبانی کارشناسان حاذق خود، همواره حامی مشتریان عزیز و گرامی باشد؛ چرا که، ارائه خدمات پس از فروش با سرعت و کیفیت خوب، یکی از اساسی ترین نیازهای مشتریان محسوب می‌شود. رضایت شما موجب می‌شود تا ما بتوانیم به هدف خود، که رضایتمندی مشتریان است، برسیم و از سیستم حسابداری ما به عنوان بهترین نرم افزار حسابداری یاد شود.

  • استفاده آسان

نصب و استفاده از نرم افزار باید آسان و کاربر پسند باشد. این ها بخش کوچکی از ویژگی های یک نرم افزار حسابداری خوب بود.در ادامه به امکانات قابل توجه این نرم افزار اشاره می‌کنیم.

امکانات نرم افزار حسابداری رستورانی

• ثبت خرید مواد اولیه

• گروه بندی مواد غذایی

• امکان تعریف وگروه بندی مشترکین رستوران

• قابلیت تعریف منوی غذا

• ثبت فاکتورفروش سریع جهت ارائه خدمات با سرعت بالا

• ثبت پیک ارسال غذا در فاکتور و نحوه دریافت مبلغ

• امکان مجوز فروش برای روز و ساعت خاص

• تعریف غذای روزانه و ویژه

• جابجایی گروه کالاها به صورت حرکتی

• قرار گیری گروه کالاها در هرجایی از صفحه نمایش

• اختصاص رنگ و شکل مجزا به هر یک از گروه‌های کالایی

• امکان قابلیت پرداخت بدون کارت در نمایشگر دوم

• تعریف درآمد و هزینه

• گزارش لحظه ای موجودی انبار

• حواله‌های پرداختی و دریافتی

• ثبت چک‌های دریافتی و پرداختی

• گزارش دهی کارکرد کاربران، گزارش سابقه ثبت کلیه عملیات توسط کاربران

• محاسبه موجودی آینده و موجودی میانگین ماهانه بانک‌ها

• صورت سود و زیان

• محاسبه و نمایش سود در فاکتور فروش، نمایش سابقه فروش یک کالا به یک شخص در فاکتور

• ترازنامه پایان دوره

چه مواردی در انتخاب یک نرم افزار حسابداری رستورانی برای شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است؟ یک نرم افزار خوب چه ویژگی‌‌هایی باید داشته باشد؟ تحقیق و یافتن یک نرم افزار حسابداری ویژه رستوران ممکن است کار کسل کننده و سختی به نظر برسد اما با انتخاب درست می‌توان در زمان، کار و هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد. پس برای انتخاب یک نرم افزار رستورانی باید وقت گذاشت و از تجربیات دیگر افرادی که در این حوزه مشغول به فعالیت هستند استفاده کرد. یک نرم افزاری حسابداری که مناسب کسب و کار همکاران و صاحبان رستوران‌ها است لزوما مناسب رستوران شما نیست. مشاوره گرفتن از شرکتی معتبر که پشتیبانی خوبی از نرم افزارهای حسابداری داشته همیشه بهتر از انتخاب‌های از روی احساس و یا با اطلاعات محدود است.

منبع:

https://www.hnovin.com/ac/restaurant-accounting-software/

نیم نگاهی به ساختار نرم افزار حسابداری هوشمند نوین

امروزه نرم افزار حسابداری به یک نیازهای اساسی برای همه مشاغل تبدیل شده است. صاحبان مشاغل به این نتیجه رسیده‌اند که مدیریت مالی به صورت دستی به آن‌ها ‌در دستیابی به نتایج مورد انتظار کمک نمی‌کند. در بسیاری از موارد مدیریت مالی‌‌،‌ ‌‌که قرار بوده بتواند به شرکت‌ها ‌کمک کند تا بودجه خود را با مدیریت بیشتری اداره کنند‌‌،‌ ‌‌به یکی از دلایل ضرر مالی تبدیل شده است. قبل از یادگیری در مورد اهمیت نرم‌افزار حسابداری برای مشاغل‌‌،‌ ‌‌ابتدا باید درک کنید که مدیریت حسابداری چیست!؟ مدیریت حسابداری به یک برنامه استراتژیک‌‌،‌ ‌‌سازماندهی شده و کنترل‌کننده فرآیندهای مالی در درون یک سازمان یا شرکت اشاره دارد. مدیریت حسابداری برای اطمینان از گردش پایدار پول توسط هر کاری ضروری است. مدیر حسابداری مسئول برآورد نیاز سرمایه و تعیین ساختار آن‌‌،‌ ‌‌ایجاد فرصت‌های ‌‌‌سرمایه‌گذاری‌‌،‌ ‌‌ایجاد سیاست‌های ‌‌‌مالی‌‌،‌ ‌‌کمک به تصمیم‌گیری‌های ‌‌‌مالی و غیره است.

اهداف مدیریت مالی خود بهینه سازی سود‌‌،‌ ‌‌اطمینان از ماندگاری تجارت‌‌،‌ ‌‌حفظ جریان مناسب وجه نقد‌‌،‌ ‌‌به حداقل رساندن هزینه‌های ‌‌‌اضافی و به حداکثر رساندن سود حاصل از کسب وکار است. بدون مدیریت صحیح مالی‌‌،‌ ‌‌رسیدن به چشم‌اندازهای مورد نظر مشاغل دشوار بوده و می‌تواند با ضررهایی روبرو شود که منجر به ورشکستگی می‌شود. سیستم‌های ‌‌‌حسابداری‌،‌ ‌برای مدیریت حساب‌ها ‌و ساده کردن عملیات مالی در سازمان‌ها ‌طراحی شده است. امروزه بسیاری از مشاغل شروع به استفاده از سیستم‌های ‌‌‌حسابداری کرده‌اند. این نرم‌افزار به صاحبان مشاغل اجازه می‌دهد تا معاملات مالی را ردیابی کنند و گزارش‌های ‌‌‌مالی مختلفی را تولید کنند.

قبل از تولید برنامه‌های ‌‌‌حسابداری‌،‌ ‌با استفاده از دفترهای حسابداری و حسابرسی‌،‌ ‌معاملات و کارهای مالی را به صورت دستی انجام می‌دادند؛ گزارشات حاصل از آن‌ها ‌اساساً غیر علمی و دارای خطاهای محاسباتی زیادی بود‌‌،‌ ‌‌زیرا مدیران حسابداری مجبور بودند ورودی‌ها ‌را به صورت دستی ثبت و بررسی کنند. سیستم‌های ‌‌‌حسابداری به طور خودکار این وظایف را آسان نموده‌،‌ ‌هزینه‌های ‌‌‌حسابداری را کاهش دادند و تصمیم‌گیری‌های ‌‌‌مالی بهتری را‌،‌ ‌از طریق گزارش‌گیری‌های ‌‌‌صحیح و اصولی امکان پذیر کردند. برای متخصصان حسابداری‌،‌ ‌نرم افزار حسابداری‌،‌ ‌دارایی با ارزش شرکت است که به طور قابل توجهی به بهبود بهره‌وری بخش مالی کمک می‌کند.


افزایش بهره‌وری و نرم افزار حسابداری خدماتی

امروزه و با تخصصی شدن امور‌،‌ ‌کسب و کارها جلوه ای پیشرفته به خود گرفته و به سرعت در راستای تکنولوژی پیش می‌روند. تیم تولید نرم‌افزار حسابداری هوشمند نوین‌،‌ ‌پس از بررسی گسترده نیازهای مشتریان در زمینه‌‌ها و صنوف شغلی متفاوت‌،‌ ‌اقدام به ایجاد راهکارهای جامعی در قالب ارائه نرم افزارهای حسابداری تخصصی‌،‌ ‌ویژه مشاغل مختلف نموده است. این راهکارها برای مشاغل خدماتی اعم از خدمات در کلینیک‌‌‌های ‌پزشکی‌،‌ ‌شرکت و سازمان‌های ‌فعال در صنعت حمل ونقل‌،‌ ‌موسسات حسابداری‌،‌ ‌شرکت‌‌‌های ‌فعال در حوزه ارتباطات‌،‌ ‌شرکت‌‌‌های ‌خدمات نظافتی و … بوده و با افتخار به صورت پکیج‌‌‌های ‌نرم‌افزار حسابداری خدماتی به بازار عرضه شده است.

بخش عمده ای از داده‌‌‌های ‌ثبت شده در سیستم‌‌‌های ‌حسابداری خدماتی‌،‌ ‌محاسبات مرتبط با خرید و فروش و خدمات ارائه شده در پروژه‌‌‌های ‌مختلف است. در شرکت‌‌‌های ‌خدماتی‌،‌ ‌اغلب در حین ارائه خدمات‌،‌ ‌کالاهایی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مدیریت این مسائل در سیستم‌‌‌های ‌حسابداری هوشمند نوین‌،‌ ‌امکان صدور فاکتورهای فروش ترکیبی به صورت کالا و خدمات نیز وجود دارد؛ همچنین امکان ثبت و گزارش‌گیری از تراکنش‌‌‌های ‌مالی نیز در این نرم افزار وجود دارد. با استفاده از برنامه‌‌‌های ‌حسابداری‌،‌ ‌شما باید بتوانید اطلاعات حساب‌‌‌های ‌بانکی از جمله چک‌‌ها و. .. را در سیستم ثبت نموده و به به صورت یکپارچه تمامی اسناد را مدیریت نمایید.

ثبت مرحله به مرحله اسناد‌،‌ ‌از مهم‌ترین قابلیت‌های ‌نرم‌افزار حسابداری مناسب مشاغل خدماتی است. با استفاده از این سیستم تمامی ریز تراکنش‌‌ها‌‌‌،‌ ‌تنخواه‌‌ها و داده‌‌‌های ‌مالی جز به جز در اختیار شما قرار دارد و با گزارشات دقیق داده‌‌ها‌‌‌،‌ ‌هیچ عملکرد مالی از نگاه مدیریت پنهان نمی‌ماند. هدف اصلی مشاغل خدماتی ارائه خدمات و دریافت و پرداخت وجه به صورت کامل یا جزئی است. ثبت معاملات بعضی اوقات به صورت نقدی (هنگام دریافت ثبت می‌شود) یا به صورت اعتباری انجام می‌شود‌،‌ ‌بدین معنی که در زمان ارائه‌،‌ ‌خدمات بعدی رزرو شده است و وجوه مربوط نیز در دوره‌‌‌های ‌بعدی دریافت می‌شود. این تراکنش‌‌ها‌‌ و صورت حساب‌‌ها‌‌ در نرم افزار حسابداری خدماتی به سادگی قابل ثبت است.

این سیستم‌ها ‌با سرعت بخشیدن به کارهای مختلف‌‌،‌ ‌‌بازده کلی خدمات را افزایش می‌دهند. به عنوان مثال‌‌،‌ ‌‌چنین سیستم‌هایی به جمع‌آوری خودکار داده‌ها‌‌،‌ ‌‌انجام محاسبات مهم بدون خطا و ایجاد سوابق برای شرکت‌ها ‌کمک می‌کنند. این فعالیت‌ها ‌باعث صرفه‌جویی در وقت و افزایش بهره‌وری می‌شود.‌ ‌

مدیریت آسان رویدادهای ‌‌‌مالی با نرم افزار حسابداری بازرگانی

سیستم‌های ‌‌‌حسابداری‌،‌ ‌مدیریت رویداد‌های ‌‌‌مالی و انجام وظایف مالی را‌،‌ ‌به طور صحیح و سریع برای صاحبان مشاغل فراهم می‌کند. بدون کمک نرم افزار حسابداری‌‌،‌ ‌‌صاحبان مشاغل یا مدیران حسابداری مجبورند وقت زیادی را صرف ایجاد گزارش‌های ‌‌‌مالی و سایر اسناد و یا تطبیق حساب‌ها ‌و صورت‌های ‌‌‌بانکی کنند. این نرم افزار تا حد زیادی به آنها کمک می‌کند تا دید کاملی به سلامت مالی شرکت خود داشته باشند و بتوانند تصمیمات درست تری برای رسیدن به اهداف پیش رو بگیرند. اما این‌ ‌برنامه‌ها ‌جایگزین نقش مدیران حسابداری در سازماندهی امور مالی شرکت نمی شود‌‌،‌ ‌‌بلکه در عوض مانند دستیاری با دقت و سریع ‌، ‌باعث افزایش بهره وری آن‌ها ‌می‌شود.

سیستم‌های ‌‌‌حسابداری بازرگانی مختلف نقاط قوت و ضعف خود را دارند‌‌،‌ ‌‌اما برخی از ویژگی‌های ‌‌‌اصلی وجود دارد که نرم افزارهای حسابداری کامل و پیشرفته باید از آن برخوردار باشند. در اینجا برخی از آنها ذکر شده است:

پیش‌بینی مالی از مهم‌ترین ویژگی‌های ‌‌‌نرم افزار حسابداری است. مطمئناً همه مدیران می‌خواهند درآمد و هزینه‌های ‌‌‌خود را درست ارزیابی کنند. ابزارهای پیش‌بینی و گزارشات به آنها کمک می‌کنند تا امور را به صورت صحیح کنترل کنند‌،‌ ‌هزینه‌های ‌‌‌غیرضروری را حذف کرده و سود خود را بهینه کنند.
برنامه‌های ‌‌‌حسابداری پیشرفته به صاحبان مشاغل اجازه می‌دهد انواع قبوض و فاکتورها را ایجاد‌،‌ ‌ثبت‌،‌ ‌مدیریت و ارسال کنند. در نرم افزار حسابداری بازرگانی‌،‌ ‌فاکتورها به همراه جزئیات منحصر به فرد تجارت‌،‌ ‌قابل تنظیم هستند.
سیستم‌های ‌‌‌حسابداری به شما امکان می‌دهند گزارش‌های ‌‌‌درآمد‌‌،‌ ‌‌ترازنامه‌،‌ ‌جریان وجوه ‌، ‌سود و زیان و غیره را تهیه کنید؛ همچنین می‌توانید آنها را در قالب‌های ‌‌‌مختلفی مانند جداول‌‌،‌ ‌‌نمودارها و گزارشات مختلف‌ ‌ایجاد کنید.
با یک سیستم حسابداری پیشرفته‌،‌ ‌حتی می‌توانید استهلاک دارایی را بطور خودکار و دقیق محاسبه کنید. استهلاک دارایی‌ها ‌با استفاده از روش‌های ‌‌‌مختلفی مطابق با سیاست‌های ‌‌‌شرکت شما و همچنین استانداردهای مالیاتی و حسابداری قابل اجرا قابل محاسبه است.

با نرم افزار حسابداری فروشگاهی به آسانی موجودی‌هایتان را ردیابی کنید!

مهم نیست که فروشگاه شما‌،‌ ‌فروشگاهی کوچک است یا بزرگ و چه محصولاتی را در آن می‌فروشید‌،‌ ‌اگر موجودی زیادی از محصولات را در اختیار داشته باشید‌،‌ ‌قطعاً به یک سیستم نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی برای خودکار کردن روند کسب و کارتان احتیاج دارید. خودکار کردن مدیریت و محاسبات مالی کسب وکارتان‌،‌ ‌به شما کمک می‌کند تا در زمان صرفه جویی کنید‌،‌ ‌در نتیجه می‌توانید بیشتر و بهتر بر روی توسعه تجارت خود تمرکز کنید؛ همچنین‌،‌ ‌می‌توانید هزینه‌های ‌‌‌اضافی را کاهش دهید. در صورت انجام دستی محاسبات مالی‌،‌ ‌تهیه گزارشات و ردیابی موجودی ها؛ زمان‌،‌ ‌تلاش و هزینه زیادی را می‌طلبد. صورتحساب‌های ‌‌‌دستی مستعد خطای انسانی است که گاهاً با محاسبات یا پرداخت نادرست به پایان می‌رسد. اگر محصول یا خدمات ارائه شده به موقع پرداخت نشود یا فاکتورها‌ ‌اشتباه صادر شوند می‌تواند مشکلات زیادی را در کسب وکارتان به وجود آورد.

امروزه بیشتر مراحل خرید و فروش به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. گزینه‌های ‌‌‌پرداخت مختلفی نیز در درون نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی وجود دارد. انتقال وجه از طریق دستگاه‌های ‌‌‌پوز و پرداخت از طریق درگاه‌های ‌‌‌آنلاین فناوری هایی است که بطور گسترده توسط مدیران مورد استفاده قرار می‌گیرد.نرم افزار‌های ‌‌‌فروشگاهی‌،‌ ‌صورتحساب‌ها‌ ‌را برای هر محصول یا خدمات ارائه شده به صورت خودکار ثبت می‌کند. این نرم افزار خدمات یا محصولات را به همراه قیمت‌های ‌‌‌آن‌ها ‌لیست می‌کند و سپس فاکتور را برای مشتریان خود ارسال می‌کند. بعد از ارائه کالا به دست مشتری‌،‌ ‌نرم افزار به صورت خودکار فاکتور فروش ۸ سانتی را ایجاد می‌کند؛ بنابراین‌،‌ ‌فاکتور سریع ایجاد می‌شود و امکان فراموشی چاپ آن و ثبت در سیستم اتفاق نمی افتد. شما می‌توانید ظاهر برگه فاکتور خود را به گونه ای سفارشی کنید که مشاهده آن حرفه‌ای تر و جالب‌تر شود‌،‌ ‌همچنین می‌توانید به راحتی آرم شرکت خود را نیز اضافه کنید. انتخاب یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی خوب‌،‌ ‌می‌تواند در صورت اجرای صحیح به شما در افزایش درآمد شغلیتان کمک کند؛ همچنین‌،‌ ‌می‌تواند به راحتی جریان نقدی شرکت را مدیریت کرده و گزارشات جامعی را ارائه دهد.


document financial accounting on office accountant desk

بازار پر رقابت نرم افزار حسابداری پیمانکاری

شرکت‌های ‌‌‌صنعت پیمانکاری باید بتوانند خود را در یک بازار رقابتی و چالش برانگیز ثابت کنند که در آن‌،‌ ‌استفاده از منابع مادی و انعطاف پذیری بالایی در مدیریت پروژه بسیار مهم است.

رقابت شدید و نیاز به نوآوری‌،‌ ‌مستلزم آن است که پیمانکاران از ابزارهای پیشرفته تجاری‌،‌ ‌که آنان را قادر به ساده سازی فرآیندهای ساخت و ساز پیچیده و منحصر به فرد می‌کند‌،‌ ‌استفاده کنند. نرم افزار پیمانکاری انواع راه حل‌های ‌‌‌یکپارچه را ارائه می‌دهد که با دیدی همه جانبه‌،‌ ‌از برنامه‌ریزی و کنترل پروژه گرفته تا برآورد هزینه‌،‌ ‌به شما کمک می‌کند. پیمانکاران به دلیل عدم تکمیل به موقع پروژه ها‌،‌ ‌می‌توانند متحمل خسارات سنگین در قالب هزینه‌های ‌‌‌کار و از دست دادن مشتری شوند.

تأخیر در تحویل پروژه به دلیل عدم برنامه ریزی‌،‌ ‌نشان دهنده ضعف شرکت است. برنامه ریزی برای مواد اولیه مورد نیاز‌،‌ ‌استفاده موثر از نیروی کار‌‌،‌ ‌‌زمان بندی پروژه‌ها ‌و … برای جهت یابی مناسب منابع ضروری است که با استفاده از نرم افزارهای حسابداری پیمانکاری هوشمند نوین‌،‌ ‌به سادگی می‌توانید با خودکار سازی محاسبات و مسائل مرتبط با داده‌های ‌‌‌مالی به دیگر نیازهای خود بپردازید. نرم افزار حسابداری پیمانکاری همچنین به پیمانکاران این‌ ‌امکان را می‌دهد تا دریابند که از هر پروژه چقدر درآمد یا چقدر ضرر و سود دارند. به این ترتیب‌،‌ ‌آنها قادر خواهند بود تا زمان و هزینه‌های ‌‌‌استفاده شده برای پروژه‌های ‌‌‌آینده را مدیریت کنند.

اکثر شرکت‌های ‌‌‌پیمانکاری با مشتریان خود به صورت قراردادی کار می‌کنند. شرکت‌های ‌‌‌بزرگ تر به طور همزمان با بیش از یک مشتری و روی چندین پروژه به صورت همزمان کار می‌کنند؛ به همین دلیل‌،‌ ‌تبادل اطلاعات‌،‌ ‌ثبت اسناد و داده‌های ‌‌‌پروژه‌ها ‌و‌ ‌قراردادهای مختلف در این شرکت ها‌،‌ ‌ممکن است چالش بیشتری ایجاد کند.

مدیریت و جمع‌آوری داده‌های ‌‌‌هر پروژه‌،‌ ‌در قالب‌‌،‌ ‌‌فایلExcel ، Word یا ارائه پاورپوینت بسیار ناکارآمد و غیر‌ عملی است. نرم افزارهای حسابداری‌‌،‌ ‌‌داده‌ها ‌را به صورت اتوماتیک در اتوماسیون ثبت و از طریق منابع و فایروال‌هایی که از امنیت داده پشتیبانی می‌کنند‌،‌ ‌گزارشات کلی از روند کار را به کارفرمایان ارائه می‌دهند. پیمانکاران همچنین می‌توانند محدودیت هایی در داده‌های ‌‌‌خود ارائه دهند.

یک سیستم متمرکز‌،‌ ‌با ارائه یک دیدگاه جامع از یک موقعیت خاص‌،‌ ‌قبل از تصمیم‌گیری به بهبود کارآیی مشاغل کمک می‌کند. به عنوان مثال‌،‌ ‌قبل از سفارش خرید برای مواد اولیه یک محصول‌،‌ ‌گزارش سوددهی و بازدهی از فروش آن کالا باید مورد بررسی قرار گیرد. گزارشات کامل از طریق نرم افزار به مدیر پروژه ارائه می‌شود و از این طریق در صورت تایید نهایی‌،‌ ‌مدیر خرید سفارش خرید را ایجاد می‌کند.


نرم افزار حسابداری تولیدی مدیریت موجودی

اگر شرکت خود را به تازگی راه اندازی نموده اید‌،‌ ‌مدیریت داده‌ها ‌و دارایی هایتان به صورت دستی‌،‌ ‌ممکن است در ظاهر مشکلی نداشته باشد؛ اما با این حال‌،‌ ‌با گذشت زمان و با رونق کسب و کارتان‌،‌ ‌داده‌های ‌‌‌مالی افزایش یافته و ازدیاد فاکتورها و صورتحساب ها‌،‌ ‌شما را سر در گم خواهند کرد.

هر ساله کسب وکارها هزینه‌های را برای جایگزین کردن یا اضافه کردن دارایی‌های ‌‌بیش از نیاز متحمل می‌شوند. این‌ ‌اتفاق اغلب زمانی اتفاق می‌افتد که اسناد موجودی گمشده‌،‌ ‌آسیب دیده و یا ثبت نشده است تا بتوانید آن‌ها ‌را بررسی نمایید. با کمک نرم افزار حسابداری مناسب کسب وکارهای تولیدی‌،‌ ‌می‌توانید تعیین کنید که چه موقع باید مواد اولیه جدید را خریداری کنید و یا از خریدهای اضافی امتناع کنید‌،‌ ‌زیرا دسترسی به موجودی‌ها ‌و انبار برایتان فراهم است.

نرم افزارحسابداری تولیدی می‌تواند موجودی را مدیریت کند‌،‌ ‌به این معنی که محصولات را ردیابی می‌کند و هر زمان که به یک آستانه خاص برسد‌،‌ ‌آلارم می‌دهند. این روش‌‌،‌ ‌‌به سازمان‌ها ‌کمک می‌کند تا سرمایه زیادی را در خرید موجودی هدر ندهند.


منبع: 

https://rooziato.com/1399267592/نیم-نگاهی-به-ساختار-نرم-افزار-حسابداری/

مدیریتی هوشمندانه‌تر با نرم افزار حسابداری فروشگاهی

مدیریتی هوشمندانه‌تر با نرم افزار حسابداری فروشگاهی

شیوع COVID-19 در حال حاضر تأثیر مالی قابل توجهی در بخش های مختلف زندگی ما داشته است؛ از اوقات فراغت و مهمان نوازی گرفته تا کسب و کارها و مشاغل، همگی به نوعی با این بیماری درست و پنجه نرم می‌کنند. در چند ماه گذشته، ما شاهد تغییرات قابل توجهی در کسب‌و‌کارهایمان بوده‌ایم. با استفاده از راه حل‎‌های حسابداری می‌توان کنترل بیشتری در امور مالی و برنامه‌ریزی داشته باشیم.

سیستم‌‌‌های حسابداری به منظور طبقه بندی و انجام محاسبات پیچیده مالی به صورت ساده و همچنین اتوماتیک کردن بسیاری از عملیات و پروسه‌‌‌های مالی طراحی و ارائه شده اند. شرکت نرم افزاری هوشمند نوین، در سال‌‌‌های نخست عرضه نرم افزار‌‌‌های حسابداری در ایران، یعنی از سال ۱۳۷۰ به عنوان یکی از شرکت‌های پیشرو و تخصصی در زمینه تولید نرم‌ افزار‌‌‌های حسابداری شروع به فعالیت کرد.

شرکت هوشمند نوین با سابقه‌‌ای قریب به سه دهه فعالیت در زمینه تولید انواع سیستم‌های حسابداری، درصدد این بوده است تا بتواند بخش وسیعی از نیازهای حسابداران و کسب و کارها را برطرف نماید. نرم افزارهای جامع حسابداری هوشمند‌ نوین، با ارائه راهکارها و ماژول‌‌‌های مختلف حسابداری، به شما در انجام محاسبات سریع و بی خطا کمک کرده و موجب می‌گردد عملکرد بهتری را در مدت زمان کوتاه تری داشته باشید. سعی ما همواره بر این بوده است تا با ایجاد قابلیت‌‌‌های متفاوت و اثر بخش در نرم افزار، بتوانیم نقشی در

پیشرفت کسب و کار شما داشته باشیم. نرم افزارهای حسابداری یکپارچه هوشمند نوین، برای سهولت در کارکرد مشتریان خود، کسب و کار‌‌ها‌‌ را طبقه بندی کرده و اقدام به نوشتن نرم افزارهای تخصصی جداگانه، متناسب با نیاز مشتریان در زمینه‌‌‌های شغلی متفاوت نموده است. از میان این سیستم‌‌ها‌‌ می‌توان به نرم افزار حسابداری فروشگاهی ، رستورانی، ارزی، شرکتی، استارتاپی، پیمانکاری و دیگر موارد اشاره کرد.

جامع بودن نرم افزار از این رو که تمامی زیر شاخه‌‌‌های حسابداری اعم از حسابداری مالی، حسابداری حقوق و دستمزد، حسابداری انبار، حسابداری دریافت و پرداخت و هم چنین حسابداری فروش و غیره در قالب یک سیستم حسابداری گنجانده شده باشد و تمامی دیتاهای وارد شده در زیرشاخه‌‌‌های مختلف بتوانند با هم در ارتباط باشند و به نوعی همدیگر را کاور کنند و بسته به نیاز حسابدار هر کدام از زیرشاخه را بتواند فعال یا غیر فعال کند. و آینده نگری هم داشته باشد که اگر نیاز به یک زیرشاخه داشته باشد بتواند آن را درون خود نرم افزار فعالسازی کند.

یکی از موارد فوق العاده مهم در بحث حسابداری مربوط به خروجی گرفتن و یا گزارشگیری حرفه ای و قابل درک برای عموم می‌باشد یعنی اگر شرکتی اقدام به استخدام نیروی حسابدار می‌کند صرفا جهت گزارشگیری می‌باشد.این گزارشات در مرحله اول برای مدیر عامل مفید است ، از این جهت که می‌خواهد آنالیز کند که شرکت سودهی یا زیان دارد حساب شرکت‌‌‌های طرف قرارداد چقدر میزان است چه میزان طلبکار و چه میزان بدهکار می‌باشند.در مرحله دوم گزارشات حسابداری برای سهامداران شرکت مفید بوده  و وضعیت مالی یک شرکت را در طول یک سال مالی نشان می دهد .

 نرم افزار حسابداری فروشگاهی

هوشمند‌سازی به روش نرم افزار حسابداری پیمانکاری

زمانی که یک کسب و کار رو به پیشرفت و ترقی پیش می رود ، به صورت تدریجی اون کار توسط بیش از یک نفر اداره می‌شود چرا که کارها با همکاری متقابل پرسنل نتیجه بخش خواهد شد و تعداد فعالیت‌ها و عملیات مالی شرکت بیش از پیش می‌شود. در اینجا به یک سیستم برای برنامه ریزی و ثبت و ضبط معاملات نیاز پیدا خواهید کرد تا این اطمینان حاصل شود که تمامی‌هزینه‌‌‌های دخل و خرج و درآمدهای کسب‌وکارتان به درستی ثبت و هر زمان که لازم باشد می‌تواند مورد بررسی قرار ‌گیرد.
با بهره‌مندی از توسعه روزانه تکنولوژی و داشتن یک رقابت سالم در کنار استفاده بهینه از امکانات و حفظ زمان، خواهید توانست کسب و کارتان را توسعه داده و اطلاعات جامعی از کسب و کار دارایی‌‌‌های خود داشته باشید.

امروزه با تنوع ایجاد شده در نرم افزارهای حسابداری، صاحبان مشاغل و کسب و کارها می‌توانند از نرم‌افزار‌‌‌های حسابداری مناسب با شغل و حوزه‌ی کاری خود استفاده کنند و مدیریت مالی کسب و کارشان را در دست بگیرند. انتخاب یک سیستم حسابداری به نوع کسب و کار و اندازه سازمان شما بستگی دارد. در کشور ما به دلیل عدم آگاهی برخی صاحبان مشاغل از حسابداری، نرم‌افزارهای مالی خود را به سمت هوشمند‌سازی در کنار ساده‌سازی برای افرادی که دانش کمی‌در این حوزه دارند، هدایت می‌کند تا صاحبان مشاغل بتوانند به سادگی بخش مالی و حسابداری خود را مدیریت کرده و از عملکرد حسابداران خود آگاهی یابند. چه نرم افزار مالی و حسابداری مناسب شغل شماست؟ این سوالی است که در ابتدای خرید نرم افزار فکر هر حسابداری را درگیر می‌کند.
تیم برنامه نویسی هوشمند نوین با بررسی‌‌‌های جامع و شناخت کامل از نیازهای کسب و کارها، ماژول‌‌ها یی را به صورت تخصصی طراحی کرده است تا هر شغل بتواند با سرعت بیشتری به محاسبات مالی و نیازمندی‌‌‌های خود دسترسی یابد.

به طور مثال نرم افزار حسابداری پیمانکاری به رفع نیازهای پیمانکاران از جمله ارائه صورت وضعیت‌‌ها‌‌، کسورات قانونی، بیمه و مالیات و دیگر موارد تخصصی آن حوزه می‌پردازد. یکی از مزیت‌‌‌های نرم افزار مناسب پیمانکاران شرکت هوشمند نوین، قابلیت گزارش‌گیری هزینه‌‌ها‌‌ و جزئیات یک پروژه نسبت به پروژه‌‌‌های دیگر به صورت تفکیک شده است.


یکپارچگی اسناد با نرم افزار حسابداری خدماتی

امروزه و با تخصصی شدن هر چه بیشتر امور، کسب و کارها جلوه ای پیشرفته به خود گرفته و در راستای تکنولوژی پیش می‌روند. تیم تولید نرم‌افزار حسابداری هوشمند نوین، پس از بررسی گسترده نیازهای مشتریان در زمینه‌‌ها‌‌ و صنوف شغلی متفاوت، اقدام به ایجاد راهکارهای جامعی در قالب ارائه نرم افزارهای حسابداری تخصصی، ویژه مشاغل مختلف نموده است. این راهکارها برای مشاغل خدماتی اعم از خدمات در کلینیک‌‌‌های پزشکی، شرکت و سازمآن‌های فعال در صنعت حمل و نقل، موسسات حسابداری، شرکت‌‌‌های فعال در حوزه ارتباطات، شرکت‌‌‌های خدمات نظافتی و … بوده و با افتخار به صورت پکیج‌‌‌های نرم‌افزار حسابداری خدماتی به بازار عرضه شده است.

بخش عمده ای از‌‌ داده‌‌‌های ثبت شده در سیستم‌‌‌های حسابداری خدماتی، محاسبات مرتبط با خرید و فروش و خدمات ارائه شده در پروژه‌‌‌های مختلف است. در شرکت‌‌‌های خدماتی، اغلب در حین ارائه خدمات، کالاهایی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای مدیریت این مسائل در سیستم‌‌‌های حسابداری هوشمند نوین، امکان صدور فاکتورهای فروش ترکیبی به صورت کالا و خدمات نیز وجود دارد؛ همچنین امکان ثبت و گزارش‌گیری از تراکنش‌‌‌های مالی نیز‌‌ در این نرم افزار وجود دارد. با استفاده از برنامه‌‌‌های حسابداری، شما باید بتوانید اطلاعات حساب‌‌‌های بانکی از جمله چک‌‌ها‌‌ و. .. را در سیستم ثبت نموده و به به صورت یکپارچه تمامی اسناد را مدیریت نمایید.

ثبت مرحله به مرحله اسناد، از مهم‌ترین قابلیت‌های نرم‌افزار حسابداری مناسب مشاغل خدماتی است. با استفاده از این سیستم تمامی ریز تراکنش‌‌ها‌‌‌‌، تنخواه‌‌ها‌‌ و داده‌‌‌های مالی جز به جز در اختیار شما قرار دارد و با گزارشات دقیق داده‌‌ها‌‌، هیچ عملکرد مالی از نگاه مدیریت پنهان نمی‌ماند.

مشاغل مبتنی بر خدمات در مقایسه با یک تجارت مبتنی بر محصول، نیازهای حسابداری و جزئیات کمتری دارند. ارائه دهندگان شرکت‌‌ها یی مانند خدمات حمل ونقل، خدمات نظافتی، خدمات حسابداری، شرکت‌‌‌های مهندسی و معماری، خدمات کامپیوتری، وکلا‌‌، مشاوران و … هر یک دارای سیستم‌‌ها‌‌ و ماژول‌های منحصر به فردی در سیستم‌های حسابداری هوشمند نوین هستند.

مشاغل خدمات‌گرا اغلب کارمندانی را، برای ارائه خدمات به مشتریان خود استخدام می‌کنند. در اینگونه کسب و کارها، ارائه خدمات مانند هزینه وکالت، مشاوره و خدمات حسابداران می‌توانند بطور ماهانه، هفتگی و یا به صورت ساعتی انجام گردد که خود خواستار ماژول‌‌هایی است. سیستم حسابداری هوشمند نوین به منظور رفع نیازهای هریک از مراکز خدماتی، امکان درخواست هرکدام از ماژول‌‌‌های مورد نیاز کسب و کار شما را ارائه می‌دهد.

هدف اصلی مشاغل خدماتی ارائه خدمات و دریافت و پرداخت وجه به صورت کامل یا جزئی است. ثبت معاملات بعضی اوقات به صورت نقدی (هنگام دریافت ثبت می‌شود) یا به صورت تعهدی انجام می‌شود، بدین معنی که در زمان ارائه، خدمات بعدی رزرو شده است و وجوه مربوط نیز در دوره‌‌‌های بعدی دریافت می‌شود. این تراکنش‌‌ها‌‌ و صورت حساب‌‌ها‌‌ در نرم افزار حسابداری خدماتی به سادگی قابل ثبت است.

چگونه نرم‌افزار حسابداری مناسب کسب‌و‌کارتان را انتخاب کنید؟

در گذشته، روش انجام حسابداری فرآیندی مبتنی بر کاغذ بود و حسابداران اغلب با‌‌ استفاده از دفاتر قطور، داده‌‌‌های مالی خود را ثبت و برای گرفتن گزارشات یک به یک آن‌ها را مقایسه می‌کردند، تا بتوانند اطلاعات مالی ضروری کسب‌و‌کار را بررسی کنند. امروزه و با پیشرفت نرم افزارها همه کسب‌و‌کارهای کوچک و بزرگ در همه صنوف شغلی می‌توانند از طیف گسترده نرم‌افزارهای حسابداری موجود در بازار استفاده کنند. استفاده از سیستم‌‌‌های حسابداری نه تنها موجب می‌گردد تا خطاهای انسانی در محاسبات کاهش یابد، بلکه منبع اطلاعات جامع و کاملی را برایتان فراهم می‌آورد که به شکل‌دهی دیدگاه شما درکسب‌و‌کارتان کمک می‌کند. با این گزارشات شما می‌توانید از میزان تولیداتتان گرفته تا میزان نهایی فروش خود را در بازه‌‌‌های دلخواه پیش بینی نمایید تا عملکردهایی که کمترین سودآوری را برای کسب‌وکار شما داشته‌اند از چرخه کار خود حذف کنید. اما از میان این همه محصول نرم افزاری که در بازار این روزها وجود دارند، یافتن بهترین نرم‌‍افزار حسابداری که امکانات آن بیشترین انطباق را با کسب‌و‌کار شما داشته ‌باشد ممکن است به یک چالش تبدیل شود. شرکت تولید نرم افزار هوشمند نوین با ارائه نرم افزاهایی تخصصی مناسب برای صنوف شغلی متفاوت راهکارهای مناسبی را به شما پیشنهاد خواهد داد؛ کافیست برای مراجعه به سایت و مطالعه قابلیت‌‌‌های نرم افزارهای ما به سایت نوین به آدرس  ‌‌‌‌ www.hnovin.com مراجعه نمایید و با این نرم افزارهای هوشمند آشنا شوید تا بتوانید مدیریت هوشمندانه ای بر روی کسب و کار خود داشته باشید.

گام نخست در انتخاب نرم‌افزار حسابداری بررسی نیازهای مالی کسب و کارتان است. برنامه‌ریزی و صرف زمان در این مرحله و در راستای پاسخ دهی به الزامات کاریتان، باعث می‌شود به این زودی نیازی به تغییر نرم‌افزار پیدا نکنید.

بر روی خواسته‌‌‌های کسب و کار خود تحقیق کنید و اطلاعات کافی درباره چگونگی نحوه نگهداری داده‌‌‌های مالی و حسابداری در نرم افزارهای حسابداری بدست آورید. اینکه چه مستنداتی در خصوص کسب و کارتان ارزش نگهداری دارد؟ چه گزارش‌‌ها یی مورد نیازتان است؟ گزارش‌‌‌های مالی، گزارش‌‌‌های میزان کالا، گزارش‌‌‌های تولید، گزارش‌‌‌های انبار، گزارش‌‌ها یی از میزان نقدینگی، گزارش چک‌های دریافتی و بلند مدت، گزارش مشتریان و … تماما باید در دسترس بوده و بررسی شود. پیش بینی نیاز مالی، در آینده به شدت اهمیت دارد زیرا در صورت انتخاب اشتباه در خرید نرم‌افزار حسابداری هزینه تغییر نرم افزار حسابداری قابل توجه خواهد بود.

تصمیم‌‌‌های راهبردی با نرم افزار حسابداری بازرگانی  

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که تجارت‌‌‌های کوچک و متوسط چگونه به تجارتی بزرگ و بین المللی تبدیل می‌شوند؟ شرکت‌‌‌های تجاری، جز بزرگ‌ترین و سودآوران صنف‌‌‌های شغلی هستند که نقش بسزایی در اقتصاد جامعه نیز دارد. استفاده حداکثری از منابع سازمان برای بقا و رشد در این بازار ضروری است. این ضرورت برای شرکت‌‌‌های کوچک و متوسط محسوس‌تر است. در این میان بهره‌گیری از سیستم‌‌‌های حسابداری مخصوص شرکت‌‌‌های تجاری و اجرای خودکار فرآیندهای بازرگانی، کمک شایانی به واحد مالی جهت اجرای عملیات دوره ای می‌کند. با مکانیزه کردن امور مالی و مدیریت هزینه‌‌ها‌‌، اتکا به گزارش‌‌‌های تحلیلی و اتخاذ تصمیم‌‌‌های راهبردی، می‌توانید انرژی سازمان را معطوف به توسعه کرده و سهم خود را در بازار افزایش دهید.

یک نرم افزار حسابداری بازرگانی یکپارچه، به کسب و کار شما در رعایت الزامات قانونی کمک می‌کند. در نرم افزار بازرگانی هوشمند نوین امکان گزارش سود و زیان، ثبت فاکتور، استعلام، قرارداد و تعدیلات خرید، امکان ثبت مالیات بر ارزش افزوده، ارسال تمامی فرم‌‌ها‌‌ و گزارشات به سیستم اتوماسیون اداری، امکان انجام عملیات بازرگانی ارزی و ریالی و ثبت اسناد مالی مرتبط به صورت خودکار و. .. فراهم آمده است. به عنوان مثال قانون مالیات بر ارزش افزوده اشخاص را مکلف به محاسبه و درج مالیات بر ارزش افزوده می‌کند.

 نرم افزار حسابداری فروشگاهی

چگونه در عصر کرونا حساب‌ها را مدیریت کنیم؟

از آنجا که در حال حاضر ما و تمامی دنیا با چالش مقابله با شیوع و گرفتگی کوروی ویروس روبرو هستیم، بیشتر مشاغل، به ویژه مشاغل کوچک، مجبورند یا مدت زمان کمتری را در شرکت حضور یابند و یا از راه دور کار کنند به همین دلیل، اینکه پایگاه داده ای منسجم و کامل داشته باشید بسیار مهم و در پیشبرد کارتان تاثیر بسزایی دارد. با استفاده از نرم افزارهای حسابداری دیگر نیازی به زمان گذاری طولانی برای جمع آوری و محاسبات فاکتور‌‌ها‌‌ و داده‌‌‌های مختلف ندارید و می‌توانید به آسانی و در زمان کم داده‌‌ها‌‌ را به سادگی ثبت و از آن‌ها گزارشات جامعی تهیه کنید. کار و گردش کسب و کار در این بازه زمانی مستلزم دستیابی پویاتر به پرونده‌‌ها‌‌ و سیستم‌‌‌های مالی است.

کرونا ویروس مشاغل زیادی را‌‌ تحت تأثیر فشار مالی قرار داده و باعث شده بسیاری از آن‌ها افت گردش مالی را تجربه کنند؛ حتی بعضا، برخی از کسب و کارها را به طور کلی نابود کرد. معدودی از مشاغل توانسته اند تجارت خود را به صورت عادی با کمبود نیروی کار، مشکلات زنجیره تأمین و بسته شدن موقت برخی کسب و کارها ادامه دهند. در سایت دیجیاتو مطلبی با نام “نرم افزار حسابداری هم گام با شما در عصر کرونا” منتشر شده است که می‌توانید با مطالعه آن سرنخ‌‌‌های جدیدی از شیوه حسابداری در دوران کرونا به دست آورید. حال که تا اینجای مطالب از تاثیرات مثبت نرم افزارهای حسابداری در دوران کرونا مطلع گشتید بهتر است تا به برخی مزایای نرم افزارهای حسابداری نیز اشاره کنیم تا بتوانید انتخاب مطمئن تری داشته باشید.

– نرم‌افزار حسابداری به شما کمک می‌کند تا جریآن‌های هزینه ای شرکت خود را ثبت و در سیستم مالی خود داشته باشید تا در هر زمان بتوانید وضعیت مالی خود را بررسی کنید.
– نرم‌افزار حسابداری به شما کمک می‌کند تا داده‌‌‌های مالی خود را ردیابی و سازماندهی کنید و نگاه دقیق و واقعی در امور مالی کسب و کارتان به شما نشان می‌دهد.
– امکاناتی مانند دارا بودن فیلد بانکی و صورتحساب خودکار، عملیات حسابداری مالی تکمیلی و. .. باعث صرفه جویی در وقت شما می‌شود.
– برخی از سیستم‌‌‌های حسابداری دارای ویژگی‌‌‌های پیشرفته و ماژول‌‌‌های قابل افزودن مانند سیستم حقوق و دستمزد، سیستم موجودی حمل و نقل، انبار و مدیریت پروژه هستند که می‌توانند جنبه‌‌‌های دیگری از تجارت شما را ساده تر کنند.
– مدیریت امور مالی شرکت شما می‌تواند دشوار باشد، به همین دلیل شما به نرم‌افزار حسابداری نیاز دارید تا حساب‌‌‌های ورودی و خروجی خود را به درستی ردیابی کنید. استفاده از برنامه‌‌‌های حسابداری باعث افزایش بهره وری و صرفه‌جویی در زمان شده و باعث می‌شود مدت زمان ورود اطلاعات به سیستم کاهش یابد. بسته به برنامه‌ای که دارید، نرم‌افزار حسابداری می‌تواند کارهایی از قبیل مدیریت موجودی، صورتحساب، حتی برخی از جنبه‌‌‌های مدیریت ارتباط با مشتری، همگی از درون برنامه نرم افزاری و حتی برخی از جنبه‌‌‌های مدیریت ارتباط با مشتری‌‌ صورتحساب به مشتریان، ثبت پرداختی‌‌ها‌‌ و پیگیری مطالبات معوق گذشته و. .. را بسیار آسان‌تر و سریع‌تر انجام دهد.

– پیچیدگی نرم افزار می‌تواند از نظر فروشنده متفاوت باشد. در حالی که برخی از سیستم‌‌ها‌‌ فقط اصول اولیه را ارائه می‌دهند، پس افراد مختلف می‌توانند بدون دانش حسابداری به راحتی از آن استفاده کنند اما داشتن دانش حسابداری برای یک حسابدار بطور کلی لازم است. برخی از سیستم‌ها دارای پیچیدگی‌‌‌های بیشتری هستند و در شرکت‌‌‌های پیشرفته مورد استفاده حسابداران حرفه ای قرار می‌گیرند.


https://digiro.ir/نرم-افزار-حسابداری-فروشگاهی/