نرم افزار حسابداری فروشگاهی رایگان چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از پرکاربردترین ابزارها و سیستم‌هایی که در دنیای امروز با توجه به پیشرفت‌هایی که حاصل شده، مورد استفاده قرار می‌گیرد، نرم افزار حسابداری فروشگاهی رایگان است. در واقع سیستماتیک شدن فرآیندها در سازمان‌ها و شرکت‌ها باعث شده تا کسب وکارها روش های سنتی حساب و کتاب را کنار گذاشته و به سمت سیستماتیک شدن قدم بردارند. اصلی‌ترین دلیل آن را نیز می‌توان زمانبر و هزینه‌بردار بودن، عدم رعایت دقت کافی و همچنین عدم کنترل و بررسی دقیق دانست؛ همانطور که ‌می‌دانید هرگونه اشتباه در امور مالی می‌تواند آینده یک کسب وکار را دستخوش تغییرات گسترده نماید.علاوه بر این موارد، چه ویژگیهای دیگری وجود دارد که باعث شده کسب وکارها شیوه سنتی و قدیمی خود را کنار گذاشته و به سراغ نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی بروند؟ شرکت هوشمند نوین در نظر دارد تا توضیحاتی در این زمینه، خدمت شما همراهان گرامی ارائه دهد. با ما همراه باشید.

اهمیت نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی رایگان

قبل از اینکه به سراغ ویژگی‌های نرم‌ افزار حسابداری فروشگاهی رایگان برویم، بیایید کمی از اهمیت آن آگاه شوید. همانطور که در جریان هستید، مهم‌ترین بخش هر تجارت، حسابداری است. حتی اگر تمامی محصولاتی را که با درصد سود مشخص به مشتری می‌فروشید و یا اگر تنها یک محصول با قیمتی مشخص در فروشگاه دارید و به صورت نقدی آن را در اختیار مشتریان قرار می‌دهید و هیچگونه مالیات هم پرداخت نمی‌کنید. باز هم برای محاسبه هزینه‌هایی نظیر پرداخت قبض، اجاره، حقوق پرسنل و… به یک نرم افزار حسابداری نیاز پیدا خواهید کرد. اینجاست که استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی رایگان اهمیت پیدا می‌کند.

بسیاری بر این عقیده اند که می‌توانند با استفاده از نرم افزار اکسل و وارد‌کردن بستانکاری، بدهکاری، حساب‌ها و سایر هزینه‌ها نیاز خود را برآورده سازند. اما باید بدانید اکسل تا زمانی می‌توانند نتیجه بخش باشد که میزان فروش و توسعه کسب وکارتان پایین باشد. زمانی که فروش افزایش پیدا می‌کند، ادامه این روند غیرممکن خواهد بود؛زیرا صرف نظر از مشکلات وارد کردن و محاسبه اطلاعات، انجام این کار، زمان زیادی را از شما یا پرسنل‌‌تان خواهد گرفت.

اهمیت نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی رایگان
اهمیت نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی رایگان

درصورتی که می‌توانید از این زمان برای انجام کارهای مهم‌تری مانند تبلیغات، سئو، برنامه‌های توسعه و … استفاده نمائید؛ پس بهترین گزینه برای شما استفاده از یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی رایگان می‌باشد. در حال حاضر با توجه به تغییرات و تحولاتی که در جهان رخ داده، شاهد انواع مختلفی از نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی هستیم. اما چه ویژگی‌هایی باعث می‌شود که به سراغ استفاده از آنها برویم؟

اهمیت نرم‌افزار حسابداری فروشگاهی رایگان

به طور کلی تا زمانی که یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی رایگان، مزایایی را با خود به همراه نداشته باشد، افراد به سراغ بهره‌گیری و استفاده از آن نمی‌روند. مهم‌ترین کاری که این نوع از نرم افزارهای حسابداری انجام می‌دهند، ساده‌کردن امور مرتبط با حسابداری است. در واقع حتی آن دسته از افرادی که هیچ تحصیلات و پیش‌زمینه از حسابداری ندارند نیز می‌توانند به راحتی یک فروشگاه کوچک را مدیریت نمایند.

این نرم‌افزارها باعث می‌شوند تا دیگر زمان خود را به وارد‌کردن فاکتورهای فروشگاهی آن هم به صورت دستی اختصاص ندهید. استفاده این کار نه تنها خطاهای انسانی را به حداقل می‌رساند بلکه از اتلاف وقت و انرژی نیز جلوگیری می‌کند.

-حتی از تاخیر بروزرسانی‌ها نیز جلوگیری به عمل می‌آورد

به عبارت ساده‌تر اگر صاحبان فروشگاه ‌ها از یک صندوق مکانیزه فروش و یک سیستم رایانه‌‌ای برخوردار باشند به راحتی می‌توانند از این نرم‌افزار بهره گیرند. اما مسئله اینجاست که این نرم افزارها از چه ویژگی‌هایی برخوردارند که باعث شده روش حسابداری سنتی فراموش شود؟ این ویژگی‌ها عبارتند از:

-ثبت اطلاعات سرعت بالایی پیدا می کند

به طور کلی فروشگاه‌ها حجم زیادی از خریدها؛ اطلاعات و عملیات‌ها را دارا می‌باشند. از همین رو یکی از مهم‌ترین موارد، افزایش سرعت وارد کردن اطلاعات است. نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی کمک می‌کنند تا در ارسال اطلاعات و به ثبت رساندن آنها از سرعت بالا و قابل قبولی برخوردار باشید.

-گزارشات مفید و دقیقی را ارائه می دهد

اصلی‌ترین هدفی که باعث می‌شود یک فروشگاه، شرکت یا یک کسب وکار به سراغ سیستم حسابداری فروشگاهی برود، دریافت گزارشات مالی است. این مسئله ارتباط مستقیمی بر عملکرد و حتی تصمیمات صاحبان مشاغل دارد.

علاوه بر این، گزارشات ارائه شده توسط نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی؛ گزارشات مانده کالا، گردش کالا، گزارشات کالاهای پر فروش، کالاهای کم گردش، کالاهای پر سود و… را شامل می‌شود. حتی می‌توان برای اصناف مرتبط با سوپرمارکت‌ها نیز کالاهای تاریخ مصرف گذشته و گزارشات حسابداری مانده حساب مشتریان و تامین‌کنندگان را نیز به نمایش درآورد.

نرم افزار حسابداری مناسب فروشگاه هوشمند نوین
نرم افزار حسابداری مناسب فروشگاه هوشمند نوین

-از پشتیبانی دقیقی برخوردار است

از جمله مهم‌ترین مواردی که باعث می‌شود کسب وکارها به سراغ نرم افزار حسابداری مناسب فروشگاهشان بروند، خدمات پشتیبانی و خدمات پس ‌از‌ فروش آن است. به طور کلی در زمان نصب تا آموزش و حتی در حین استفاده از این نرم افزار، نیاز به پشتیبانی احساس می‌شود. زمانی که یک نرم افزار از تیم پشتیبانی متعهد، پاسخگویی به موقع و حتی بروزرسانی مطابق با نیاز کاربران همراه باشد، می‌توان گفت که یک نرم افزار قابل قبول بوده و بهره‌گیری از آن بدون استرس است.

کلام آخر

در این محتوا تا حد امکان در رابطه با نرم افزار حسابداری مناسب فروشگاه، توضیحاتی خدمت شما ارائه داده ایم. با این حال اگر سوالی ذهن شما را به خود مشغول کرده، توصیه می‌کنیم به بخش تماس با ما مراجعه کنید تا کارشناسان ما اطلاعات کاملی در این زمینه در اختیار شما قرار دهند.

منبع:

https://www.hnovin.com/features-store-accounting-software/


نحوه استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی

خودتان را به عنوان حسابدار یک فروشگاه که به تازگی شروع به کار کرده است، تصور کنید؛ آیا هیچگونه ایده و یا اطلاعاتی از محاسبه‌ها و کارهایی که باید انجام بدهید دارید؟ هنگامی که خرید و فروش کالاها از طرف فروشگاه صورت بگیرد، به ثبت چه نوع مدارک و یا اطلاعاتی نیاز خواهید داشت؟ چگونه به عوامل موثر در ایجاد سود برای فروش کالاها پی خواهید برد؟ به طور کلی در فروشگاه‌هایی که کالایی را خرید و فروش می‌کنند، همیشه نیاز به استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی حس می‌شود.

فعالیت و هدف اصلی فروشگاه‌ها از خرید انواع محصولات و کالاهای تولیدکنندگان و عمده‌فروشان، فروش بیشتر و تحویل به مشتریان است. در ادامه این محتوا ضمن پاسخ به تمامی این سوال‌ها به نحوه حسابداری فروشگاهی می‌پردازیم. با هوشمند نوین همراه باشید.

انواع روش های خرید و فروش کالاها

برای خرید و فروش انواع محصولات و کالاها از روش‌های مختلفی در حسابداری فروشگاه‌ها استفاده می‌شود. از نمونه توافقاتی که بین خریداران و فروشنده‌ها صورت می‌گیرد:

  • خرید و فروش نقدی

در این نوع معامله‌ها زمان معینی برای پرداخت هزینه در آینده تعیین نمی‌شود. خریدار کل مبلغ را یک جا و نقد پرداخت و فروشنده در همان لحظه کالا را تحویل می‌دهد. استفاده از این روش اکثرا در فروشگاه‌ها و خرده‌فروشان رایج است. معمولا ثبت معامله‌های نقدی در دفتر روزنامه دریافت‌های نقدی صورت می‌گیرد.

  • خرید و فروش نسیه‌ای

کالا به خریدار تحویل داده می‌شود اما مبلغ در همان لحظه پرداخت نخواهد شد؛ بلکه بعد از توافق هر دو طرف، به خریدار مهلتی تا پرداخت مبلغ داده می‌شود. زمانش که فرا برسد، نحوه پرداخت آن می‌تواند با چک و یا نقدی باشد؛ همچنین ثبت فروش‌های نسیه‌ای نیز به سادگی در نرم افزار حسابداری فروشگاهی هوشمند نوین انجام می‌گردد.

  • خرید و فروش اقساطی

در این روش، خریدار بخشی از مبلغ را به عنوان پیش پرداخت، می‌پردازد. سپس باقی مانده آن را به شکل دوره‌ای پرداخت می‌کند.

  • خرید و فروش امانی

فروشنده و یا صاحب کالا(آمر)، کالای خود را به فرد دیگری که به آن حق‌العمل کار گفته می‌شود می‌سپارد تا حق‌العمل کار کالاها را به فروش برساند. در نتیجه آمر مبلغی حاصل از فروش آن کالا را به عنوان کارمزد به او می‌دهد. این عملیات نیز به سادگی در سیستم حسابداری فروشگاهی هوشمند نوین قابل دسترسی است که موجب مب شود کار شما ساده‌تر گردد.

انواع روش های خرید و فروش کالاها


انواع روش‌ های خرید و فروش کالاها با نرم افزار هوشمند نوین
انواع روش‌ های خرید و فروش کالاها با نرم افزار هوشمند نوین

در بخش حسابداری هرگونه عملیاتی که برای خرید و فروش کالاها صورت بگیرد، باید سندی هم برای فروشگاه خریدار و هم برای فروشگاه فروشنده به ثبت برسد؛ به همین دلیل است که استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی یک نیاز مهم محسوب می‌شود.

  • حساب فروش کالا

درآمد این نوع فروشگاه‌ها از طریق خریدو فروش کالاها و محصولات به دست می‌آید. پس درواقع حساب فروش نقشی همانند درآمد دارد و افزایش آن بستانکار و کاهش آن بدهکار می‌شود. این حساب‌ها موقتی هستند و در آخر سال مالی به حساب سود و زیان بسته می‌شود.

  • حساب برگشت کالا بعد از فروش

بعد از به فروش رسیدن کالا و اتمام معامله، امکان این که خریدار بخواهد کالاها را به فروشنده برگرداند به دلایل مختلفی وجود دارد. در برخی موارد کالای ارسال شده با آن چه که در فاکتور خرید ثبت شده است یکی نیست و یا آسیب دیده و مشکلی دارد، حتی ممکن است فروشنده به اشتباه تعدادی بیشتر از خواست خریدار فرستاده باشد. اگر کالایی بعد از فروخته شدن برگشت بخورد، به جای بدهکار کردن حساب فروش، حساب سرگشت از فروش بدهکار می‌شود. این حساب دقیقا برعکس حساب فروش کار می‌کند و باعث کاهش فروش می‌شود.

  • حساب تخفیفات به صورت نقدی

اینگونه تخفیف‌ها توسط فروشنده به خریدار داده می‌شوند که در دفاتر فروشگاه فروشنده در نرم افزار حسابداری فروشگاهی آن، به عنوان تخفیفات نقدی فروش، به ثبت می‌رسد. این حساب در نحوه حسابداری فروشگاهی همانند حساب برگشت از فروش مانده عادی آن بدهکار می‌شود.

  • هزینه حمل کالای خریداری شده

کالای خریداری شده در فروشگاه به خریدار تحویل داده می‌شود. پس هزینه حمل آن را خود خریدار باید پرداخت کند.

  • هزینه حمل کالای به فروش رسیده

در بعضی از شرایط فروشنده هزینه ارسال کالا به فروشگاه خریدار را پرداخت می‌کند. آن هم به این دلیل که هزینه حمل آن کالا از قبل با مبلغ تمام شده، جمع و محاسبه شده است. این در صورتی است که خریدار هزینه حمل را جدا از مبلغ تمام شده پرداخت کرده است که یعنی هزینه حمل دو بار پرداخت شده است در نتیجه فروشنده خود باید هزینه اضافی که برای حمل کالا دریافت کرده است را برگرداند.

کلام آخر

در این محتوا تا حد امکان در مورد نحوه و چگونگی برخی محاسبات در نرم افزار حسابداری فروشگاهی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دادیم. این که چگونه باید به ثبت مدارک و سند‌ها بپردازید و از راه و روش انواع حساب های مالی فروشگاه باخبر باشید. با این حال اگر سوالی ذهن شما را به خود مشغول کرده، توصیه می‌کنیم به قسمت مشاهده دموی رایگان نرم افزار حسابداری هوشمند نوین مراجعه کنید و یا در قسمت تمام با ما اطلاعات خود را ثبت نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس گرفته و اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهند. در نهایت از توجه شما سپاسگزاریم.

منبع:

https://www.hnovin.com/how-store-accounting/

چه زمانی به سیستم حسابداری فروشگاهی هوشمند نوین احتیاج دارید؟

اغلب حسابداران هنگام کار کردن با نرم افزار‌های پیچیده به مشکلاتی بر می‌خورند که مطمئنا خسته کننده است. حتی کاربرانی هستند که از کار با این قبیل نرم افزار‌های پیچیده منصرف می‌شوند. صاحبان فروشگاه‌های کوچک و بزرگ جهت خرید‌های جزئی و کوچک و یا خرید‌های کلی و یک‌جا، به نرم افزار حسابداری فروشگاهی ساده‌ نیاز دارند.

سیستم حسابداری فروشگاهی هوشمند نوین
سیستم حسابداری فروشگاهی هوشمند نوین

با استفاده از این نرم افزارها قادر به محاسبه هزینه‌های اصلی، ارزش افزوده، تخفیفات، تعداد کالای خریداری شده و یا پرداخت سایر هزینه‌ها خواهد شد؛ زیرا، صدور صورتحساب و فاکتور فروش واجب است.

شرکت هوشمند نوین با ارائه نرم افزارهایی با محیطی ساده و کاربردی، به شما این امکان را می‌دهد تا کسب و کار فروشگاهی‌تان را به نحوه کامل و بهتری مدیریت کنید. برای مثال باعث می‌شود تا برای ارائه گزارش‌های دقیق و لحظه به لحظه از اسناد ثبت شده، کالاها، مشتریان و کارمندان مدت زمان کمتری صرف شود.

اگر می‌خواهید بدانید این نرم افزارها در چه مواردی کارایی بهتری از خود بروز می‌دهد، توصیه می‌کنیم در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. نکاتی را خدمت شما شرح خواهیم داد.

استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی ساده جهت مدیریت فروش بهتر

امروزه در تمامی کسب و کارهای فروشگاهی از نرم افزار حسابداری استفاده می‌شود. استفاده از این نرم افزار با اهدافی مانند مدیریت فروش بهتر و همچنین ساده‌تر و دقیق‌تر شدن فرایند انجام کارها و سرعت بخشیدن به آن، صورت می‌گیرد. برای رسیدن به اهداف می‌بایستی در انتخاب سیستم مناسب فروشگاهتان دقت کنید تا بهترین عملکرد را داشته باشد و از آن بهره ببرید.

مزایای استفاده از نرم افزار ساده حسابداری فروشگاهی

شما به طور کلی می‌توانید با استفاده از سیستم حسابداری فروشگاهی ساده، به بهبود وضعیت فروش فروشگاه و انجام روند حسابداری به صورت دقیق‌تر و سریع‌تر کمک بزرگی کنید. از نمونه امکانات و مزایایی که این نرم افزار در اختیار حسابداران قرارمی‌دهد:

• انجام سریع‌تر محاسبات

اگر می‌خواهید پروسه محاسبه هزینه‌ها با سرعت بیشتری انجام گیرد، قطعا چاره راه شما نرم افزار حسابداری است. استفاده از این روش باعث شده تا به مشتریان بیشتری در لحظه رسیدگی شود. در نتیجه این مزیت با کاهش زمان خواسته شده از شما باعث صرفه جویی و حتی سود فروشگاه می‌شود.

• انجام دقیق‌تر محاسبات

کار با این نرم افزار میزان دقت را بسیار بالا برده و احتمال ایجاد اشتباه و خطا را در صورت درست وارد کردن اطلاعات، به صفر درصد می‌رساند؛ حتی دیگر نیاز به بررسی مجدد آنها نخواهید داشت. از این رو نه تنها در سرعت، بلکه در دقت محاسبه هم پیشرفت خواهید کرد.

مزایای استفاده از نرم افزار ساده حسابداری فروشگاهی هوشمندنوین

• به‌روزرسانی اطلاعات

یکی‌دیگر از قابلیت‌های سیستم حسابداری فروشگاهی هوشمند نوین آن است که به طور خودکار و از پیش برنامه ریزی شده، اطلاعات و سوابق حسابداری شما را به‌روزرسانی می‌کند؛ بنابراین باقی‌مانده حساب‌ها، برای مثال حساب مشتری‌ها خودکار به‌روزرسانی می‌شوند.

• قابلیت رد ‌و بدل کردن ارز‌های مختلف

اکثر سیستم‌های حسابداری فروشگاهی به حسابداران این امکان را می‌دهند تا به سادگی کالاهای موجود در فروشگاه را با ارز‌های مختلف در بازار محاسبه کنند.

• شمارش کالا توسط بارکد خوان

ارتباط بین نرم افزار حسابداری با دستگاه بارکد‌خوان باعث شده تا در فرایند صدور فاکتور برای جست‌وجوی کالا سرعت ایجاد شود و همچنین شمارش تعداد کالای مشابه به هم نیز، آسان‌تر گردد.

کاربرد‌های نرم افزار حسابداری فروشگاهی ساده
کاربرد‌های نرم افزار حسابداری فروشگاهی ساده

کاربرد‌های نرم افزار حسابداری فروشگاهی ساده

یک نرم افزار حسابداری مناسب، باید توانایی انجام تمامی امور حسابداری مانند کالا و موجودی انبار، نوع بانک و چک، تولید و امانی، اشخاص و … را با در نظر گرفتن اصول حسابداری و مطابق قوانین مالیاتی برای کاربران به صورت مکانیزه انجام دهد و گزارشات مورد نیاز آن‌ها را به صورت دقیق و کاملی ارائه دهد.

از نمونه کاربردهای یک برنامه حسابداری فروشگاهی مناسب که در جهت بهبود مدیریت فروش، به صاحبان فروشگاه کمک می‌کند:

• وارد کردن و چاپ همزمان اطلاعات فاکتور بر روی کاغذ

• به‌روزرسانی خودکار و از پیش برنامه ریزی شده حساب مشتریان در دفاتر مختلف حسابداری

• به‌روزرسانی خودکار و از پیش برنامه ریزی شده حساب‌های معین، تفضیلی و کل

• مدیریت و بررسی چک‌های پرداختنی و دریافتنی مشتریان

• گزارش حساب سود و زیان صورت وضعیت مالی

• ارائه گزارشات تجزیه و تحلیل میزان فروش در بازه‌های زمانی مختلف

• محاسبه ارزش افزوده، عوارض و تخفیفات برای مشتریان و یا کالاهای خاص

• صدور انواع فاکتورها به مشتریان مختلف

• قابلیت ارئه گزارشات مورد نیاز دارایی و مالیات به صورت مکانیزه

• بررسی فروش و کارکرد کالاهای خاص

• بررسی موجودی انبار و کالاها

• انجام امور حسابداری و ثبت اسناد و اطلاعات به صورت مکانیزه

کلام آخر

در این مطلب، ما در تیم محتوای هوشمند نوین تا حد امکان در مورد کارایی نرم افزار حسابداری فروشگاهی و مورد استفاده بودن آن در روند کارها توضیحاتی را خدمت شما عزیزان ارائه داده نمودیم. با این وجود، برای بهبود وضعیت فروش فروشگاه با انتخاب نرم افزار حسابداری ساده مناسب می‌توانید بهترین استفاده از آن را ببرید. اگر سوالی ذهنتان را در این زمینه به خود مشغول کرده، توصیه می‌کنیم به بخش مشاهده دمو رایگان نرم افزارهای حسابداری هوشمند نوین و یا قسمت تماس باما مراجعه نمائید. کارشناسان ما اطلاعات دقیقی در اختیار شما قرار خواهند داد.

منبع:

https://www.hnovin.com/need-store-accounting-software/

کاربرد‌ها و ویژگی‌های نرم افزار حسابداری فروشگاهی ساده

نرم افزار حسابداری فروشگاهی ساده نوین
نرم افزار حسابداری فروشگاهی ساده نوین

در دنیای امروزی اطلاعاتی مانند اطلاعات مالی، جزء منابع پرقدرت هر فروشگاهی به شمار می‌آید. با وجود رقابت‌های سنگینی که میان فروشگاه‌ها شکل گرفته است، قابلیت محاسبه و تعیین این اطلاعات و تخمین سود و زیان نقش مهمی دارند. در این میان، نرم افزار حسابداری فروشگاهی ساده با ثبت، دسته بندی و تجزیه و تحلیل اطلاعات مورد نیاز می‌تواند به صورت دقیق و سریع به محاسبه و برآورد سود و زیان فروشگاه‌ها بپردازد. در نتیجه صاحبان فروشگاه‌ها می‌توانند رتبه و عملکرد فروشگاه خود را در بازار‌های مختلف ارزیابی کنند. یک نرم افزار حسابداری خوب، نرم افزاری است که بتواند به بهترین نحو ممکن نیاز‌های شما را جهت مدیریت فروش بهتر برطرف کند. مسئله‌ای که باید به آن توجه شود این است که یک نرم افزار حسابداری نمی‌تواند به تنهایی به انجام کلیه فعالیت‌ها بپردازد. تیم محتوای شرکت هوشمند نوین در ادامه به ارائه توضیحاتی پیرامون این موضوع خواهد پرداخت. با ما همراه باشید.

کاربرد‌های نرم افزار حسابداری فروشگاهی ساده

اگر به دنبال خرید یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی ساده مناسب برای فرروشگاهتان می‌باشید، باید آگاه باشید که نرم افزارهای حسابداری جهت برطرف نیازهای خاصی تولید می‌شوند و هرکدام کاربردهای خود را دارند. برخی از نرم افزارها برای حسابداری پایه هستند. به این معنا؛ کارهای معمولی و اولیه را مدیریت و بررسی می‌کنند. برای مثال مدیریت حساب‌های بانکی، بررسی ضمانت نامه‌های بانکی برای پروژه‌های مختلف، مدیریت و بررسی چک‌های پرداختنی و دریافتنی و ثبت اسناد و اطلاعات همگی هسته یک سیستم حسابداری را تشکیل می‌دهند. یکی از رایج‌ترین سیستم‌های حسابداری مدیریت و صدور فاکتور و صورتحساب است. چه فروشگاه‌های بزرگ و چه فروشگاه‌های خرده فروشی، همه به این نوع نرم افزار نیاز دارند. نرم افزار مدیریت و صدور فاکتور با بررسی و محاسبه هزینه پرداخت مشتریان، سبب کاهش به وجود آمدن خطاهای انسانی و افزایش سرعت در روند کار می‌شود.

سیستم حسابداری فروشگاهی هوشمند نوین
سیستم حسابداری فروشگاهی هوشمند نوین

سیستم حسابداری فروشگاهی نوعی دیگر از نرم افزارهای حسابداری به شمار می‌آیند که نباید کاربردهای آن را دست کم گرفت. این نرم افزار با پیش‌بینی و بررسی هزینه‌های آینده فروشگاه باعث می‌شوند تا شما با انتخاب تصمیم بهتری به افزایش سود و فروش فروشگاه کمک کنید. این سیستم در کسب‌وکارهایی که پیش‌بینی‌های مختلف را با بودجه‌ جهت تصمیم‌گیری بهتر برای آینده ترکیب می‌کند، به کار می‌آید. بخش دیگری از نرم‌افزارهای حسابداری هستند که به بررسی دارایی ثابت فروشگاه می‌پردازند. این سیستم حسابداری، دارایی و اطلاعات مالی ثابت فروشگاه را بررسی می‌کنند و گزارشاتی را ارائه می‌دهند. این نوع نرم افزار خود به تنهایی موجب دسته‌بندی تمامی اطلاعات به‌طور کامل در کمترین زمان می‌شوند. نوع دیگری از نرم‌افزارهای حسابداری وجود دارد که درواقع، فیش حقوقی را صادر می‌کند. این نرم‌افزار که جزء رایجترین‌ نرم‌افزارهای حسابداری بوده، حقوق و دستمزد کارمندان را مدیریت می‌کند و به محاسبه ارزش افزوده، عوارض، تخفیفات برای کالاهای خاص و حق بیمه پرسنل می‌پردازد.

ویژگی‌های نرم افزار حسابداری فروشگاهی

  • وارد کردن اطلاعات

ورود اطلاعات فروشگاه به نرم افزار به سادگی و در مدت زمان کمی امکان پذیر است و دیگر نیازی به ورود مجدد اطلاعات نیست؛ زیرا با یک بار وارد کردنشان در نرم افزار، تمامی اطلاعات ثبت می‌شوند و محاسبات مختلف بر روی آن انجام می‌شود.

  • ثبت دقیق اطلاعات

همان‌طور که باید بدانید کسب و کارهای بزرگ و کوچک فروشگاهی نیاز به نگه داشتن اطلاعات دقیقی از سوابق گردش مالی دارند. نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی ساده به راحتی این اطلاعات مهم را ثبت و محفوظ نگه می‌دارند.

  • ارائه و تحلیل خودکار گزارشات

نرم افزار‌های حسابداری اطلاعات مهمی را چون سود و زیان فروشگاه، وضعیت فروش، میزان موجودی اجناس و… را ثبت و مشاهده کرد. بنابراین این نرم افزارها با تهیه و ارائه گزارشات به صورت خودکار به عملکرد فروشگاه کمک می‌کنند.

  • افزایش دقت و کاهش خطا

شما جهت استفاده و وارد کردن اطلاعات درست در این‌گونه نرم افزارها می‌توانید از بروز اشتباهات جلوگیری کنید. هرچند که تصحیح اشتباه به وجود آمده در این نرم افزارها راحت است.

  • صرفه جویی در زمان

این سیستم‌ها با انجام فعالیت‌های مالی فروشگاه در مدت زمان کمی باعث جلو افتادن امور حسابداری و صرفه جویی در زمان می‌شوند.

نکات مهم در انتخاب نرم افزار حسابداری فروشگاهی ساده

نکات مهمی که باید در رابطه با انتخاب نرم افزار حسابداری مناسب فروشگاهتان را بدانید:

  • اهمیت بزرگ و یا کوچک بودن فروشگاه
  • دانستن چگونگی استفاده از سیستم حسابداری پیش از خرید
  • قابلیت اتصال برنامه حسابداری به نرم افزار و سخت افزارهای مختلف دیگر
  • قابلیت چند کاربره بودن و اجرا شدن در پلتفرم‌های مختلف
  • قابلیت به‌روزرسانی خودکار و سفارش سازی
  • داشتن امنیت بالا و غیر قابل هک بودن
  • مطمئن بودن از خدمات پشتیبانی و آموزش رایگان نرم افزار
  • گرفتن مشاوره از خدمات پشتیبانی نرم افزار جهت انتخاب نرم افزار مناسب

کلام آخر

امروزه بهره‌وری از نرم افزارهای حسابداری فروشگاهی ساده برای کسب و کار فروشگاهی رواج یافته است. استفاده از این نرم افزارها برای امور حسابداری مختلف در هر زمانی با سرعت و دقت بالا امکان پذیر می‌باشد و سبب مدیریت فروش بهتر فروشگاه‌ها می‌شوند.

منبع:

https://www.hnovin.com/simple-store-accounting-software/

نکاتی مهم در استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی

نرم افزار حسابداری فروشگاهی هوشمند نوین

حسابداری یکی از مهم‌ترین اصول هر کسب وکاری است که هر چقدر کاری گسترش پیدا کند و یا فروش محصولات بالا بروند، محاسبه اطلاعات و هزینه‌ها سخت‌تر می‌شوند و زمان خیلی بیشتری را از ما می‌گیرند. اما امروزه برای حسابداری فروشگاه اینترنتی، از نرم‌افزارهای مخصوص معرفی شده به دنیا استفاده می‌شود که به کارها دقت، نظم و سرعت بیشتری می‌بخشد.

پس اگر شما هم در محاسبه اطلاعات فروشگاه خود از جمله سود و ضرر، موجودی، بدهکاری، هزینه اجاره و حقوق کارمندان و کلی هزینه‌های دیگر به مشکل برخورده‌اید، نرم افزار حسابداری فروشگاهی هوشمند نوین راه‌حل مشکلاتتان خواهد بود.

اما برای استفاده از نرم‌افزار حسابداری در فروشگاه‌های اینترنتی باید به چه نکاتی اهمیت دهیم؟ آشنایی با چه مواردی کمک می‌کند تا نتیجه مطلوب‌تری را دریافت کنیم؟ در ادامه با تیم هوشمند نوین همراه باشید تا توصیه‌هایی را خدمت شما ارائه دهیم.

نکاتی که قبل از خرید نرم افزار حسابداری فروشگاهی باید بدانید!

همان‌طور که گفته شد آگاهی از چگونگی استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری فروشگاه اینترنتی کمک می‌کند تا حسابرسی امور در مدت زمان کمتر و با دقت بالاتری انجام شود. اما چه نکاتی باید رعایت شود؟

نرم افزار مناسب فروشگاه‌تان را انتخاب کنید!

توصیه می‌شود برای خرید نرم‌افزار حسابداری مناسب کسب‌وکارتان از ویژگی‌های لازم نرم افزار مد نظرتان مطمئن باشید تا با توجه به آن ویژگی‌ها اقدامات لازم برای خرید را آغاز کنید. زیرا این امکان وجود دارد که فروشگاه‌ شما تنها به یک سری از محاسبات ساده نیاز داشته باشد. یا هزینه زیادی را نداشته باشد و یا برعکس. شاید نیاز باشد یک نرم‌افزار کامل با هزینه بیشتری خریداری کنید.

پس با در نظر گرفتن ویژگی‌ها و هزینه مناسب برای فروشگاه اینترنتی‌تان نرم‌افزار مورد نیازتان را انتخاب کنید. اما اگر اطلاعات کافی در این مورد ندارید، می‌توانید با گرفتن مشاوره تخصصی از طریق خدمات پشتیبانی، نرم افزار مناسب را انتخاب و از ضررهای مالی جلوگیری کنید. در این راستا کارشناسان ما میتوانند اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهند.

استفاده از نرم افزار را به خوبی بلد باشید!

فردی که این نرم‌افزار را مدیریت می‌کند باید با فضای آن آشنا و کار با آن را به خوبی بلد باشد تا بداند چگونه اطلاعات را وارد کند؛ زیرا در اختیار داشتن سیستم حسابداری به تنهایی با کسی که از کار با آن چیزی سر در نمی‌آورد و نمی‌داند چگونه اطلاعات را وارد نرم افزار کند و یا به چه روشی از آن اطلاعات استفاده کند، به هیچ وجه کارساز نیست.

از داشتن خدمات پس از فروش آن نرم افزار مطمئن شوید!

احتمالا با خود فکر کرده‌اید که اگر برای کار با نرم‌افزار به خوبی آموزش دیده باشید دیگر مشکلی سر راهتان نیست و می‌توانید به همه چیز رسیدگی کنید. اما باید بدانید حتی با وجود آموزش‌های کافی باز هم ممکن است هنگام نصب نرم افزار و یا هنگام کار با آن به اشکالات ریزی برخورد کنید. ایجاست که نیاز به بررسی دوباره و ایجاد تغییرات احساس خواهد شد. در نتیجه وجود خدمات پشتیبانی این نرم‌افزارها برای راهنمایی و پاسخ به مشتریان ضروری است.

خرید نرم افزار حسابداری فروشگاهی
خرید نرم افزار حسابداری فروشگاهی

نکاتی که بعد از خرید نرم افزار حسابداری فروشگاهی باید بدانید!

نکات لازم قبل از خرید نرم‌افزار حسابداری فروشگاه اینترنتی را خدمت شما شرح دادیم. شاید با خود فکر کنید که همه چیز تمام شده و حال می‌توانید از آنها استفاده کنید. باید بگوییم سخت در اشتباهید! پس از خرید نیز نکاتی وجود دارد که باید نسبت به آنها آگاه شوید.

با استفاده از این نرم افزار حسابداری سرعت کارتان را چند برابر می‌کنید.

کسی که کار با این نرم‌افزارها را بلد باشد و آموزش‌های کامل را دیده باشد، به خوبی به سرعت وارد و ثبت کردن اطلاعات آن پی ‌برد. همچنین سرعت ثبت این نرم‌افزارها در مقایسه با ثبت اطلاعات در نرم‌افزار اکسل و یا ثبت به روش دستی خیلی بیشتر است و کارهای شما را جلو می‌اندازد. شاید برایتان سوال شود که این نرم‌افزار چگونه سرعت کار را افزایش می‌دهد و یا این که به چه دلیلی سرعت عمل نرم‌افزار حسابداری فروشگاه اینترنتی در مقایسه با نرم افزار اکسل بیشتر است؟

جواب سوال شما این است؛ نرم‌افزارهای حسابداری می‌توانند بعضی از کارها را به صورت خودکار و از قبل برنامه‌ریزی انجام دهند. همان‌طور که فهمیدید به طور کلی شما تنها با وارد کردن اطلاعات در این نرم‌افزارها بخش‌هایی از محاسبه‌ها و گزارشات مالی فروشگاه را به صورت خودکار دریافت می‌کنید.

با استفاده از این نرم افزار حسابداری کارهایتان را دقیق‌تر انجام می‌دهید.

کار با این نوع نرم افزار دقت محاسبه را بالا می‌برند و شما دیگر نیازی به بررسی دوباره آن‌ها ندارید. اما فقط در صورتی که اطلاعات را درست وارد کرده باشید. هرچند که درست کردن اشتباهات در این نرم‌افزار خیلی آسان و ساده‌تر است. با این حساب نرم‌افزارهای حسابداری نه تنها سرعت، بلکه دقت کارکردن را نیز بالا می‌برند.

در این محتوا سعی داشتیم تا نکات مهم استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاه اینترنتی هوشمندنوین را به طور کامل شرح دهیم. برای استفاده از این نوع نرم ‌افزارها در ابتدا باید از انتخاب نرم ‌افزار مورد نیاز فروشگاه خود با خدمات پشتیبانی مناسب مطمئن باشید تا به اشتباه هزینه اضافی را صرف خرید آن نکنید و برای سوال و یا مشکلات ایجاد شده از آن‌ها راهنمایی‌‍‌های لازم را دریافت کنید. با سپردن محاسبه‌ها و اطلاعات فروشگاه اینترنتی‌تان به این نرم افزار می‌توانید به روند کارکردن خود سرعت و دقت بدهید تا هم کار برای شما راحت‌تر شود و هم مشتریان‌ از شما راضی باشند.

منبع:

https://www.hnovin.com/online-store-accounting-software/