نرم افزار فروش فروشگاهی چیست؟

نرم افزار فروش فروشگاهی چیست؟ هر چقدر که تکنولوژی و فناوری پیشرفت کند، رقابت بین مدیران فروشگاه­‌ها بر سر فروش کالا­ها و محصولاتشان بیشتر و بیشتر می­‌شود. شاید پیدا کردن بازاری مناسب و به فروش رساندن محصولات برای برخی مدیران کار دشواری باشد؛ اما خوب است بدانید که برای این کار، راه و روش­‌های گوناگونی وجود دارد که شما با انتخاب روشی درست می­‌توانید به فروش فروشگاه خود کمک بسیاری کنید. یکی از این شیوه‌­ها استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی می‌­باشد. هوشمند نوین با ارائه این مطلب شما را با این نرم‌افزارها آشنا می‌کند.


ممکن است با خود فکر کنید که نرم‌افزار­های حسابداری ارزان‌تری برای صدور فاکتور فروش هستند که به تنهایی کار شما را راه می‌اندازند، اما در واقع یک نرم افزار خوب باید به افزایش فروش و درآمد شما کمک کند. از این رو اگر شما صاحب فروشگاهی هستید و می‌خواهید فرایند کارتان از بازاریابی تا تحویل کالا به دست مشتری با سرعت و سود بیشتری صورت بگیرد، استفاده از یک برنامه حسابداری فروش فروشگاهی مناسب، بهترین گزینه برای کسب و کارتان است.

ویژگی­‌های نرم افزار حسابداری فروش

همان‌طور که می‌دانید، فروش از اهمیت بالایی برخوردار است و می‌توان گفت که داشتن فروش بالا جزء مهم‌ترین هدف و رکن اصلی هر کسب وکار فروشگاهی به شمار می‌آید. ویژگی‌هایی که یک نرم افزار فروش خوب باید شاملشان شود:

  • شرح فروشگاه‌های مختلف فروش محصول
  • توانایی تهیه پیش‌فاکتور و صدور آن
  • توانایی کنترل موجودی‌ های سازمان
  • توانایی پشتیبانی از قوانین مالیاتی
  • توانایی ارتباط با دستگاه‌های بارکد‌خوان
  • معرفی تامین‌کنندگان محصول
  • معرفی مشتریان و داشتن اطلاعات کاملشان
  • شرح توزیع کنندگان کالا و کانال‌های مختلف توزیع
  • توانایی برقراری ارتباط و هماهنگی با نرم افزار‌های مختلف حسابداری
  • دسته بندی مشتریان طبق ویژگی و خصوصیات خاص آن‌ها در سیستم فروش حسابداری

مزایا و قابلیت‌های استفاده از نرم افزار فروش

  • قابلیت جمع‌آوری و ثبت کلیه اطلاعات فروش

شما به سادگی می‌توانید با روش جمع‌آوری اطلاعات توسط نرم افزار فروش فروشگاهی کارکرد فروشگاه خود را تحلیل کنید. جدا از آن با طبقه‌بندی اجناس می‌توانید لیستی از گزارشات را تهیه کنید که به فروش کالا‌های موجود در انبار و یا میزان خرید کالای مورد‌ نیازتان کمک کند.

  • قابلیت اطلاع رسانی خودکار به مشتریان

این نرم‌افزار می‌تواند در زمان‌های مشخصی به صورت خودکار و از قبل برنامه‌ریزی شده موضوعاتی مانند یادآوری برای پرداخت هزینه‌ها، تغییر وضعیت سفارش‌ها، تشکر بابت خرید و اعتماد به فروشگاه و… را از طریق ارسال پیامک، ایمیل و یا فکس به مشتریان اطلاع‌رسانی کند.

  • قابلیت دریافت گزارشات فروش

داشتن گزارشاتی از وضعیت فروش فروشگاه هم به سرعت و هم به فروش کمک می‌کنند؛ گزارشاتی مانند گزارش فروش محصول، فروش در هر شهر، استان و یا ناحیه، خرید هر مشتری نسبت به مشتری دیگر.

  • امکان ساخت پروفایل برای هر مشتری

این قابلیت باعث می‌شود تا بتوانید تمام مکالمات، پیش فاکتور و فاکتور‌ها، پرداخت‌ها، شکایات و تمام فعالیت‌های مربوط به آن مشتری را دریافت و مشاهده نمایید و در صورت ایجاد مشکل، به آن‌ها رسیدگی کنید.

  • امکان صدور پیش فاکتور و فاکتور در نرم افزار فروش

یکیدیگر از مزایای این نرم افزار این است که به کارشناسان امکان صدور پیش فاکتور‌هایی با سربرگ‌هایی مختلف را به طرز سریعی می‌دهد و اگر موفق به ارائه پیش فاکتور به فروش نشدند، بتوانند دلیل بعضی از فاکتورها را تعیین کنند. علاوه بر آن اگر پیش فاکتوری از اهمیت بالایی برخوردار بود، می‌توان پیش از ارسال پیش فاکتور به مشتری در ابتدا توسط مدیر فروش تایید شود.

  • امکان مشاهده وضعیت حساب توسط مشتریان

این قابلیت که به تازگی به نرم افزار فروش اضافه شده است، به مشتریان این امکان را می‌دهند که بتوانند از فاکتور‌های صادر شده و پرداختی‌های انجام شده باخبر شوند. این امکان تا حد زیادی از حجم گزارشات تهیه شده به مشتریان برای اطلاع از مانده حساب خود کاهش می‌دهد.

  • امکان کنترل و بررسی فرایند فروش

با استفاده از این قابلیت شما می‌توانید به سادگی از وضعیت فروش‌های جاری و بررسی‌های بعدی که باید به آن‌ها رسیدگی شود، مطلع شوید.

یکپارچه بودن نرم افزار فروش با نرم افزار‌های مختلف فروشگاهی

در فرایند فروش عوامل موثری نظیر کالا، مشتری، شرایط پرداخت رد و بدل این اطلاعات با بخش‌های دیگر اهمیت زیادی دارد. با این حال یک نرم افزار فروش جزیره‌ای توانایی انجام تمامی عملیات فروشگاه را به تنهایی ندارد؛ در حقیقت این نرم افزار فقط قابلیت نشان دادن یک سری از اطلاعات فروش را دارد و حتی جزیره‌ای بودن نوع نرم افزار هم تغییر و یا بهبودی در روند عملکرد فروشگاه تغییری ایجاد نمی‌کند.نرم افزار‍‌های فروش یکپارچه نه تنها می‌توانند اطلاعات بخش مالی فروشگاه را با سرعتی بالاتر ثبت و نزد شما نمایش دهند، بلکه به طور دقیقی از آن‌ها گزارش تهیه کنند. نرم افزار‌های یکپارچه در مقایسه با نرم افزار‌های جزیره‌ای به کارمندان کمتری نیاز دارند و همچنین باعث کاهش مشکلات اداری و پرسنلی می‌شوند.

کلام آخرهمان‌طور که برایتان بیان کردیم، یک نرم افزار فروش فروشگاهی خوب قابلیت‌ها و مزایای زیادی برای کسب وکار فروشگاهی دارد؛ بنابراین با انتخاب یک سیستم یکپارچه و منسجم می‌توان به راحتی به بخش‌ فروش رسیدگی کرد و نظارت دقیق‌تری داشت.

منبع:

https://www.hnovin.com/what-store-sales-software/

چه نکاتی در تعیین قیمت نرم افزار حسابداری فروشگاهی تاثیر گذار است؟

چه نکاتی در تعیین قیمت نرم افزار حسابداری فروشگاهی تاثیر گذار است؟ اگر قصد خرید نرم افزار حسابداری فروشگاهی را دارید، قطعا با قیمت‌های مختلفی رو‌به‌رو خواهید شد. فراموش نکنید که اولین موردی که شما برای موفقیت در مدیریت کسب و کارتان احتیاج دارید، شناخت ویژگی‌‌ها و لازمه‌های حرفه خود است؛ زیرا ممکن است شما هزینه زیادی را صرف خرید یک نرم افزاری کنید که هیچ فایده‌ و کاربردی برای فروشگاهتان ندارد و قادر به انجام امور پایه هم نباشد. پس برای تعیین قیمت نرم افزار فروشگاهی، ابتدا باید نگاهی به قابلیت‌های آن بیندازید. ما در تیم هوشمند نوین سعی داریم تا به مراتب شما را با این قبیل نرم افزار‌ها و قابلیت‌های آن آشنا سازیم.

قیمت نرم افزار حسابداری فروشگاهی هوشمندنوین
قابلیت های قابل انجام امور حسابداری

  • قابلیت اتصال چند کاربر مختلف

امکان دارد که در بعضی شرایط به افراد بیشتری برای کنترل و مدیریت نرم افزار احتیاج داشته باشید، از این رو باید نرم افزاری را تهیه کنید که قابلیت اتصال به چند کاربر مختلف را داشته باشدکه این ویژگی در تعیین قیمت نرم افزار حسابداری فروشگاهی تاثیر گذار است.

  • ارائه گزارشات مالی و مالیاتی

تجزیه و تحلیل اطلاعاتی مالی فروشگاه مانند وضعیت خرید و فروش، سود و زیان، میزان موجودی اجناس و… جزء امور مهم حسابداری می‌باشند و تهیه و ارائه آن‌ها سر وقت ضروری است. حتی ساده‌ ترین نرم افزار هم باید بتواند این گزارشات را به صورت خودکار بدون داشتن خطایی در محاسبات تهیه کند.

  • رابط کاربری

نرم افزار حسابداری در ساده‌ترین حالت باید قادر به اتصال بخش‌های مختلف نرم‌افزار به هم باشد. وصل شدن نرم افزار به نرم افزارهای مختلف جانبی دیگر ضروری است و سبب بالا رفتن سرعت انجام کارها می‌شود.

  • مطمئن بودن از خدمات پشتیبانی

به شما توصیه می‌شود که هنگام خرید نرم افزار از خدمات پشتیبانی و آموزشات رایگان آن‌ها آگاه باشید چرا که ممکن است افرادی از شما سوءاستفاده کنند و با فروش نرم افزار به شما با قیمت و امکاناتی پایین، برای ارئه خدمات پس از فروش مجددا از شما پرداخت هزینه‌ای را بخواهند. در شرایط دیگر نیز حتما از کیفیت خدمات رسانی و نحوه آموزش سازنده نرم افزار مطمئن شوید. زیرا در صورت ندانستن چگونگی طرز کار با نرم‌افزار دردی از شما دوا نخواهد شد.

نرم افزار تخصصی برای سهولت در حسابرسی فروشگاه ها

استفاده از نرم افزار تخصصی برای سهولت در حسابرسی فروشگاه ها

هوشمندنوین نرم افزارهای خود را متناسب با نیازمندی‌های صنوف مختلف طراحی و ارائه نموده است و به راحتی می‌توانید نیازهای خود را با استفاده از این سیستم حسابداری برطرف نمایید. قیمت نرم افزار حسابداری فروشگاهی هوشمند نوین مناسب بوده و می‌توانید با خیالت راحت امور مالی خود را به آن بسپارید.

همان طور که ذکر کردیم، تنها استفاده از نرم افزار تخصصی کسب وکار خودتان، برای مدیریت بهتر فروش فایده دارد. به عنوان مثال اگر دارای فروشگاهی کوچک هستید، باید به دنبال نرم افزار حسابداری مخصوص فروشگاه‌های کوچک و ساده باشید که نیاز به آموزش‌های دشوار نباشد و سیستمی پیچیده و حرفه ‌ای نداشته باشد. علاوه بر آن که قیمت نرم افزار فروشگاهی حرفه‌ای معمولا بالاتر از نرم افزار حسابداری ساده است، به یک حسابدار حرفه‌ای نیز نیاز است که طریقه کار با نرم افزار را به طور کامل بلد باشد و در این صورت شما نه تنها هزینه‌ای را صرف نرم افزار خوب می‌کنید، بلکه حسابدار شما بازدهی بهتری خواهد داشت و راحت تر و با خطای خیلی خیلی کم به حساب ها و مسائل مالی شرکت رسیدگی خواهد کرد، بنابر تمامی این توضیحات به نفعتان است که یک نرم افزار تخصصی با توجه به اندازه فروشگاهتان تهیه کنید.

  • اعتماد نکردن به تبلیغات

به هیچ وجه فریب تبلیغات را نخورید. زیرا ممکن است آنچه که برای توضیحات محصول می‌گویند با آنچه که به شما تحویل می‌دهند کلی فرق و عیب و ایراد داشته باشد. پس حتما قبل سفارش چنین نرم افزارهایی ابتدا در مورد آن تحقیق کنید و یا از فروشنده درخواست کنید تا نسخه آموزشی نرم افزار را برایتان ارسال کند تا در صورت بررسی کامل آن مطمئن شوید که آیا نرم افزار مورد نظر برای فروشگاهتان کارآمد دارد یا خیر.

  • برخوردار بودن از گارانتی بازگشت وجه

شرکتی نرم افزار خود را به همراه گارانتی بازگشت وجه به شما عرضه می‌کند، که از محصول خود و مناسب بودن کارایی آن برای کسب و کار شما تماما راضی و مطمئن باشد؛ در این صورت پس از مدتی با بررسی و تست کردن نرم افزار، اگر به مشکلی جدی برخوردید و ویژگی‌های مدنظرتان با آن یکی نبود؛ می‌توانید اقدام به بازگشت وجه داده کنید و مبلغ پرداخت شده را پس بگیرید.

  • بررسی نسخه آموزشی

در نظر داشته باشید که باید از فروشنده نسخه‌ای از نرم افزار را تحویل بگیرید که در سیستم خودتان نصب و قابل اجرا باشد. سپس به بررسی دقیق بخش‌های مختلف آن بپردازید. اگر نسخه آموزشی نرم افزار به نوعی باشد که فیلمی از نحوه استفاده از آن گرفته شده باشد، زیاد قابل قبول نمی‌باشد و همان گونه که بیان کردیم نسخه قابل اجرا بر روی سیستم‌تان را درخواست کنید. نکته دیگری که باید در مورد نسخه آموزشی به آن توجه کنید آن است که این نسخه باید با نسخه اصلی یکی باشد، یعنی تمام امکانات نسخه اصلی در نسخه آزمایشی هم موجود باشد تا از کلیه قابلیت‌های نرم افزار به طور صد در صد مطمئن و خاطر جمع باشید.

کلام آخر
با توجه به نکات ذکر شده، قیمت نرم افزار فروشگاهی به ویژگی‌هایی که به همراه دارد بستگی دارد؛ برای کسب اطلاعات دقیق نسبت به قیمت محصول، توصیه می‌شود به بخش تماس با ما مراجعه کنید. کارشناسان ما اطلاعات دقیقی در این زمینه در اختیار شما قرار خواهند داد.

منبع:

https://www.hnovin.com/price-store-accounting-software/


چه نکاتی برای دانلود نرم افزار حسابداری فروشگاهی وجود دارد؟

دانلود نرم افزار حسابداری فروشگاهی می‌تواند به حفظ و کسب وکار شما کمکی کند؟ همان‌طور که می‌دانید سرمایه جزء مهم‌ترین دارایی‌های یک فرد به شمار می‌آید. برای مثال صاحبان فروشگاه‌ها در ابتدا از طریق سرمایه‌گذاری، کسب وکار خود را راه اندازی می‌کنند. با این حساب وجود اهدافی مشخص برای یک مدیریت مالی خوب و ثبت و محفوظ داشتن اطلاعات و اسناد فروشگاه لازم است. انجام این امور به سادگی با نرم افزار حسابداری فروشگاه امکان پذیر است؛ این نرم افزارها مورد استفاده بسیاری از کسب و کارها قرار می‌گیرند و با کاربردها و مزایایی که دارند، مشکلات مالی را در کم‌ترین زمان ممکن حل می‌کنند. اگر به دنبال دانلود یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی هستید اما اصول پایه را برای انتخاب و دانلود آن نمی‌دانید، خواندن این مقاله‌ی هوشمند نوین به شما توصیه می‌شود.

دانلود نرم افزار حسابداری فروشگاهی هوشمند نوین
دانلود نرم افزار حسابداری فروشگاهی هوشمند نوین

این نرم افزار بر اساس امور حسابداری طراحی و تنظیم شده‌‌ است. شما در این نرم افزار می‌توانید با وارد کردن اطلاعات مالی فروشگاه خود به پردازش و ثبت آن‌ها بپردازید؛ در این صورت دسترسی کاملی به حساب‌های پرداختنی، دریافتنی، اسناد حسابداری و عمومی، حقوق و دستمزد کارمندان، تراز حساب و … را خواهید داشت. استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاهی هوشمند نوین جهت بهبود مدیریت فروش فروشگاه شما، یک برد محسوب می‌شود. اغلب کسانی که می‌خواهند روند محاسبه هزینه‌های فروشگاهشان به طور دقیق و با سرعت زیادی انجام شود، از این سیستم‌ها استفاده می‌کنند.

دلیل استفاده از نرم افزار حسابداری فروشگاه

نرم افزارهای حسابداری علاوه بر رفع مشکلات و موانع موجود در امور حسابداری، برخی امکانات جانبی‌ای را هم در اختیارتان قرار می‌دهند. در حقیقت انجام یک‌ سری از اموری که انجامشان از وظایف یک حسابدار است را بر عهده دارند و موجب سریع‌تر پیش رفتن کارها، کاهش ایجاد خطا در محاسبه، ارائه گزارشات کامل و دقیق و… می‌شود.

هنگام دانلود نرم افزار حسابداری فروشگاهی چه نکاتی باید رعایت شوند؟

باید توجه داشته باشید که فقط نرم افزار مخصوص فروشگاه خودتان را تهیه کنید؛ هر کسب وکاری نرم افزار حسابداری مخصوص به خود را دارد و با وجود این تنوع امکان این که در انتخاب نرم افزار برای فروشگاهتان دچار اشتباه و سردرگمی شوید، زیاد است. در ابتدا باید ویژگی‌های لازمه فروشگاهتان را بررسی کنید و بعد نرم افزار مناسب را انتخاب کنید، چرا که ممکن است یک نرم افزار حسابداری از دید شما کامل و عالی باشد اما درواقع مناسب فروشگاه نباشد و برایتان کارایی نداشته باشد.

دانلود نرم افزار حسابداری فروشگاهی هوشمندنوین
دانلود نرم افزار حسابداری فروشگاهی هوشمندنوین
  • انتخاب نرم افزار حسابداری که کار با آن به راحتی انجام شود.

با انتخاب نرم افزاری که نیاز به آموزش‌های پیچیده و دشوار ندارد، در مدت زمان کمی طرز استفاده از نرم افزار را به راحتی یاد می‌گیرید و در انجام امور فروشگاه جلو می‌افتید.

  • برخوردار بودن نرم افزار از خدمات پس از فروش و پشتیبانی

یکی دیگر از نکات بسیار مهمی که باید در دانلود نرم افزار حسابداری فروشگاهی رعایت شود، داشتن خدمات پس از فروش و پشتیبانی است. شما باید مطمئن شوید که پس از دانلود نرم افزار چه خدماتی نصیبتان می‌شود و یا نحوه و کیفیت پاسخگویی به چه صورت است. در برخی مواقع پس از گذشت مدتی این خدمات دیگر رایگان نیستند و برای ارتباط با آن‌ها و رفع مشکلتان مجبور به پرداخت مبلغی می‌باشد. گاهی هم ممکن است نرم افزار دچار مشکلاتی شوند و برای رفع آن‌ها نیاز به ایجاد تغییرات کوچکی توسط کارشناسان داشته باشند. پس این نکته را پشت گوش نیندازید. نرم افزار حسابداری هوشمند نوین دارای پشتیبانی قوی جهت برطرف کردن نیازهای شما بوده و می‌توانید با خیال راحت از خدمات پس از فروش این نرم افزارها استفاده نمایید.

  • برخوردار بودن از قابلیت توسعه

با توجه به پیشرفت و تغییرات نکنولوژی و فناوری، نرم افزاری را که تهیه می‌کنید، باید قابلیت به‌روز شدن و توسعه را داشته باشد تا در صورت تغییر نیازهای جامعه از امکانات جدید برخوردار باشید.

  • نیازی به پرداخت هزینه‌های سنگین نداشته باشد

برخی از شرکت‌ها با ارائه خدمات نامناسب و غیرمنصفانه از شما پرداخت هزینه‌های سنگینی را می‌طلبند؛ در صورتی که در ابتدا قرار بر اتفاق چنین موضوعاتی نبوده ‌است. این گونه افراد سودجو فقط برای منفعت خود نرم افزارهایی را به صورت رایگان و یا خیلی ارزان به مشتریان عرضه می‌کنند که در نتیجه بابت طریقه نصب و راه‌اندازی، آموزش و برطرف کردن برخی از مشکلات شما را به پرداخت مبالغ اضافه‌ای وا می‌دارند. پس پیش از دانلود این نرم افزارها به خوبی تحقیق کنید.

کلام آخر

با توجه به توضیحاتی که در این مقاله در رابطه با دانلود نرم افزار حسابداری فروشگاهی صورت گرفت، باید پیش از هر کاری اول از نرم افزاری که مدنظرتان است مطمئن شوید و در مرحله آخر اطلاعات و آگاهی کاملی برای انتخاب و دانلود آن داشته باشید تا بعدها دچار ضرر و پشیمانی نشوید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید به بخش تماس با ما مراجعه و یا به مشاهده‌ی دموی رایگان نرم افزار حسابداری هوشمند نوین اقدام نمایید. کارشناسان ما اطلاعات کاملی را در این زمینه در اختیار شما قرار خواهند داد.

منبع:

https://www.hnovin.com/hnovin-download-store-accounting/


نرم افزار صندوق فروشگاهی چه کاربردهایی دارد؟

نرم افزار صندوق فروشگاهی چه کاربردهایی دارد؟ این موضوع یکی از دغدغه‌هایی است که حتما ذهن صاحبان فروشگاه‌های بزرگ، سوپرمارکت‌ها و به طور کلی مشاغل فروشگاهی را به خود مشغول کرده است. صندوق فروشگاهی درواقع یک سیستم رایانه‌ای است که به همراهش نرم افزار صندوق فروشگاهی بر روی آن نصب شده است تا اطلاعات خرید و فروش لحظه‌ای، موجودی کالا و محاسبه سود و زیان را به صورت دقیق و در کمترین زمان به ثبت برساند.

حتما تا به حال دقت کرده‌اید که در بیشتر فروشگاه‌ها از دستگاه‌هایی چون مانیتور صندوق فروشگاهی، نرم افزار مخصوص آن، کشوی پول، چاپگر برچسب اطلاعات کالا، چاپگر فیش، کارت خوان و بارکد خوان استفاده می‌شود؛ یک نرم افزار حسابداری فروشگاهی مناسب، باید قابلیت پشتیبانی و اتصال به تمامی این دستگاه‌ها و ثبت اطلاعات آن‌ها را داشته باشد. در کنار این قابلیت‌ها این نرم افزار نیاز به خدمات پشتیانی و آموزش رایگان نیز دارد تا در صورت به وجود آمدن مشکل برای شخصی که با نرم افزار سروکار دارد، بتوان آن را حل نمود. شرکت هوشمند نوین با ارائه نرم افزارهای تخصصی حسابداری می‌تواند به طور کامل تمامی نیازهای شما را برطرف سازد پس با ما همراه باشید.

استفاده از نرم افزار صندوق فروشگاهی جهت مدیریت بهتر فروشگاه

نرم افزارهای صندوق فروشگاهی کمک بسیاری به بهبود مدیریت فروشگاه می‌کنند و باعث می‌شوند صاحب فروشگاه از میزان درآمد و هزینه‌های فروشگاه مطلع شوند و این نرم افزار‌ها امکان بررسی لحظه‌ای اطلاعات را به شما می‌دهند و در این صورت شما قادر به دریافت اطلاعات روزانه، ماهانه و سالانه فروشگاه می‌شوید. در این صورت فروش کالاها به مشتریان و پاسخگویی به آن‌ها در مدت زمان کمتر و با دقت و نظم خاصی انجام می‌شوند که نتیجه آن جذب مشتریان بیشتری به فروشگاه می‌شود.

انواع صندوق‌های فروشگاهی

• صندوق فروشگاهی ECR

این دستگاه ماشین حسابی است که دارای یک صفحه نمایشی چهار اینچی ایستاده بر خود ماشین حساب است. کلیه امور توسط این صفحه نمایشی قابل مشاهده و تنظیم می‌باشد؛ این صندوق فروشگاهی قابلیت ایجاد تغییر و یا ارتقا را ندارد اما در مقابل قابلیت اتصال به دستگاه بارکد خوان را دارد که باعث سریع‌تر شدن روند کارها می‌شود. توجه داشته باشید که این صندوق فروشگاهی فقط مخصوص فروشگاه‌های کوچکی که نیازی به سیستم‌های پیشرفته ندارند، می‌باشد.

• صندوق فروشگاهی POS

صندوق فروشگاهی پوز دارای نرم افزار فروشگاهی‌ای است که قابلیت تنظیم و ایجاد تغییر را دارد و از این رو ارتقا در این سیستم در تمامی حالات انجام می‌شود. این سیستم از نظر عمر استفاده و چند کاربری میان صندوق‌های فروشگاهی بهترین است. این صندوق فروشگاهی کامپیوتری می‌باشد که تنظیم حالت فروشگاهی با داشتن یک سیستم کامپیوتری و نرم افزار فروشگاهی ساده و دستگاه‌هایی مانند بارکد خوان، چاپگر فیش و برچسب اطلاعات کالا به صندوق فروشگاهی پوز تغییر کاربری خواهد داد. داشتن یک کیس مناسب در این سسیتم اهمیت زیادی دارد که از هارد، رم، CPU و موارد دیگری تا حد نیاز استفاده شده باشد.

• صندوق فروشگاهی POS Touch

صندوق فروشگاهی پوز تاچ دارای صفحه نمایشی لمسی بوده و تنها صفحه نمایشی لمسی انجام کلیه کارها را بر عهده دارد و دیگر نیازی به استفاده از صفحه کلیدی و یا موس نیست. در این صندوق فروشگاهی نیز کیس در خود صفحه نمایشی جاسازی شده است که ظاهری شکیل‌تری به صندوق می‌دهد و باعث خلوت شدن فضای میزکار کارمندان می‌شود.

فروشگاه‌هایی که از این سیستم استفاده می‌کنند عبارت هستند از: فروشگاه کیف و کفش، لباس، کتاب، داروخانه، مواد غذایی، فروشگاه‌های بزرگ، تعاونی‌ها، سوپر مارکت‌ها، قنادی، رستوران، آجیل و خشکبار.

مزایا و کاربرد استفاده از نرم افزار صندوق فروشگاهی

صندوق فروشگاهی شامل سخت افزار و نرم افزاری است که باعث ثبت اطلاعات خرید و فروش یک فروشگاه خرده فروشی می‌‌‌‌‌‌‌شود و مناسب‌ترین راه ممکن برای صاحبان فروشگاه‌ها به شمار می‌رود. نرم افزار صندوق فروشگاهی به همراه ثبت اطلاعات خرید و فروش فروشگاه، تمامی فعالیت‌های حسابداری شما را محفوظ نگه می‌دارد و جهت ارائه گزارشات مالیاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

برخی مزایا و کاربرد استفاده از این نرم افزار‌ها:

• مدیریت موجودی انبارها

نرم افزار صندوق فروشگاهی این ویژگی را دارند که به صورت خودکار پیش از تمام شدن کالایی در انبار، موجودی آن را به حسابدار اطلاع بدهند. استفاده از این نرم افزار‌ها برای فروشگاه‌های مواد غذایی و خرده فروشی‌ها بسیار به صرفه و مناسب است.

• گزارش دقیق اطلاعات فروش

این نرم افزار می‌تواند گزینه مناسب حسابدران فروشگاه برای ارائه گزارشات مالی به مدیران خود باشد؛ چرا که می‌تواند گزارش‌هایی به صورت ساعتی و روزانه با نمایش زمان‌هایی دقیق تهیه کند؛ علاوه بر آن با توجه به وضعیت فروش فروشگاه پیش‌بینی‌هایی را به شما تحویل می‌دهد که موجب مدیریت بهتر فروش می‌شود.

• ثبت اطلاعات مشتری

در برخی از شرایط دانستن اطلاعات کوچکی از مشتریان در جهت کمک به آن‌ها و خدمات رسانی بهتر لازم است و همچنین از می‌تواند سبب کاهش مشکلات شما هنگام انتخاب صندوق فروشگاهی شود؛ و اما هنگامی که می‌خواهید محصولی را تبلیغ کنید، با استفاده از اطلاعات ثبت شده در سیستم می‌توانید افرادی را که می‌دانید برای خرید آن محصول پیش قدم میشوند را شناسایی کنید.

• تجربه کاربری آسان

در طول انجام عملیات از مرحله سفارش کالا توسط مشتری تا مرحله پرداخت هزینه‌ها، تنها چند کلیک ساده صورت می‌گیرد؛ در نتیجه با نرم افزار صندوق فروشگاهی کارها به آسانی و در کمترین زمان ممکن انجام می‌شوند، اطلاعاتی مثل این که کدام مشتری از کدام محصولات خریداری کرده است، کدام صندوق‌دار آن‌ها را با نرم افزار به ثبت رسانده است و یا جزئیات فاکتوری که دارای اطلاعات مهمی است به سادگی توسط این نرم افزار به دست می‌آید.

کلام آخر

هدف از ارائه این مقاله شرح توضیحاتی از نرم افزار صندوق فروشگاهی و کاربردها و مزایای آن برای صاحبان فروشگاه‌ها و صندو‌ق‌دارها بوده است تا در هنگام تهیه نرم افزار و استفاده از آن دچار مشکل و تردید نشوند، از انتخاب خود جهت بهبود روند فروش فروشگاه راضی و مطمئن بوده باشند.

منبع:

https://www.hnovin.com/hnovin-cashier-accounting-software/

چگونه بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی را بشناسیم؟

بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی برای کسب و کار شما چیست؟ اگر به عنوان صاحب فروشگاه این مقاله را مطالعه می‌کنید، از نظر شما بهترین نرم افزار حسابداری چه نوع نرم افزاری است؟ به طور کلی نرم افزارهای حسابداری مجموعه‌ای از قابلیت‌های حسابداری را جهت مدیریت بهتر فروشگاه، در اختیار شما قرار می‌دهد. انتخاب یک سیستم حسابداری فروشگاهی ساده فقط و فقط به نوع نیاز و استفاده کسب و کار شما بستگی دارد؛ یعنی این که باید با توجه به ویژگی‌هایی که فروشگاه به آن‌ها احتیاج دارد نرم افزار مناسب را انتخاب کنیم.

برای مثال ویژگی‌هایی چون افزایش دقت و صرفه جویی در زمان هنگام انجام امور مالی و صورتحساب، ارائه گزارشات مالی و… . شرکت هوشمند نوین با ارائه نرم افزارهای جامع و کامل متناسب با نیازهای تمامی اصناف، به شما کمک می‌کند تا نرم افزار حسابداری مناسب کسب وکار خود را به سادگی بیابید.

هوشمند نوین بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی

چرا به نرم افزار حسابداری فروشگاهی نیاز داریم؟

در قدم اول باید مطمئن شوید که فروشگاه شما به چه دلیلی به نرم افزار حسابداری فروشگاهی احتیاج دارد و یا این که فروشگاه شما چه ویژگی‌های مشترکی با این نرم افزار می‌تواند داشته باشد؛ چرا که اگر نرم افزاری را بدون بررسی و تحقیق راجع به ارتباط آن با فروشگاهتان تهیه کنید، احتمال این که دچار هدر دادن پولتان بشوید زیاد است. نکته بعدی که باید در اولویت قرار دهید این است که تا چه میزانی حاضر به پرداخت هزینه برای خرید نرم افزار هستید؟ قیمت هر نرم افزار حسابداری بسته به ویژگی‌ها و کاربردهای گوناگونی که برای کسب و کارهای مختلف دارند، متفاوت است. تعدادی از این نرم افزارها هم به دلیل داشتن امکانات پایه و ساده رایگان خدمت مشتریان عرضه می‌شوند.

خصوصیات و کاربردهای بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی

• کاهش خطا در محاسبات

هیچگاه احتمال خطا و اشتباهات در این نرم افزارها به صفر درصد نمی‌رسد حتی اگر از نرم افزار بزرگ‌ترین شرکت‌ها باشند اما نرم افزارهای خوب این خطاها را کاهش می‌رسانند و رابط کاربری خوب و ساده کمک می‌کند تا حسابداران بهتر بتوانند بر روی محاسبات و ثبت داده‌ها تمرکز کنند. شرکت‌های تولیدکننده این نرم افزارها هر چند وقت یک بار به‌روزرسانی‌های متعددی را جهت برطرف خطاهای احتمالی و پیش رو ارائه می‌دهند. درواقع خطاهای کوچکی که به حساب مالی فروشگاه شما ضرری وارد نکند را می‌توان در نظر نگرفت تا نسخه بعدی با رفع اشکلات موجود به دستتان برسد؛ اما در صورتی که در محسابه‌های فروشگاهتان خطا ایجاد شود، امکان به وجود آمدن خسارت و ضررهای جبران ناپذیری به شما وارد کند.

• قابلیت به‌روزرسانی و توسعه مداوم

یکی از مهم‌ترین خصوصیات نرم افزار حسابداری فروشگاهی هوشمند نوین، قابلیت به‌روزرسانی و توسعه مداوم آن است. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علم فناوری شاهد تغییرات بسیاری در دنیا هستیم. از این رو نرم افزار مورد نیاز ما نرم افزاری است که قابلیت به‌روزرسانی و توسعه یافتن را داشته باشد تا هم بتواند از امکانات جدید سیستم‌ها پشتیبانی کند و هم این که امکانات جدیدی در صورت تغییرات نیازهای جامعه را فراهم سازد.

• افزایش سرعت کار

استفاده از این نرم افزار سرعت شما را در انجام امور حسابداری افزایش می‌دهد و سبب سازمان دهی بیشتر و سریع‌تری می‌شوند. خیال نداشته باشید که اگر نرم افزار حسابداری گران قیمتی را تهیه کنید، دارای هرجور امکاناتی خواهید بود؛ ممکن است نرم افزاری قیمت بالایی داشته باشد اما از لحاظ سرعت تعریف چندانی نذاشته باشد و همواره میان انجام فعالیت‌ها هنگ کند و سرعتتان را پایین بیاورد. پس برای ایجاد نظم و هماهنگی برای محاسبه‌ها و سرعت بخشیدن به کارهایتان این نکته را در نظر بگیرید.

خصوصیات و کاربردهای بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی هوشمند نوین

• ارائه آموزش‌های اولیه و متنوع

تنها خرید نرم افزار حسابداری بدون دانستن نحوه کار کردن با آن هیچ‌گونه فایده‌ای نخواهد داشت و حتی ممکن است ضررها و زیان‌هایی به فروشگاه شما وارد شود. یادگیری آموزش‌های پایه عملی ضروری می‌باشد. یادگیری این آموزش‌ها به روش‌های مختلفی انجام می‌شوند. در ادامه با سه مورد از این روش‌ها آشنا خواهید شد:

با ارائه آموزش آنلاین، شما در هر زمانی و در هر کجای دنیا که باشید می‌توانید از طریق اینترنت به آموزش آنلاین دسترسی داشته باشید. با این روش نه تنها هیچ کم و کسری در یادگیری ندارید، بلکه حتی از آموزش حضوری هم بهتر آن را فرا می‌گیرید.

ارائه فیلم های آموزشی جزء روش دوم یادگیری است و شما به راحتی می‌توانید با تماشای ویدیوهای آموزشی از قبل ضبط شده به یادگیری کامل نحوه کار با نرم افزار را یاد بگیرید؛ اما توجه داشته باشید که در شرایط شما به دقت و تمرکز بیشتری نیاز دارید، زیرا ممکن است با یک حواس‌پرتی کوچک، بخش مهم فیلم را از دست بدهید؛ و روش آخر ارائه آموزش تصویری و یا کتاب الکترونیکی می‌باشد که نیاز آنچنانی به دقت و تمرکز بالا ندارد. با این حال باید به متن‌های علامت گذاری شده دقت کنید تا توضیحات را بهتر متوجه شوید و مبادا موضوع مهمی را از قلم بیندازید.

• ارائه انواع گزارشات

یک نرم افزار حسابداری مناسب باید از پس تجزیه و تحلیل گزارشات مفید و دقیقی، آن هم به صورت خودکار باشد. ارائه انواع گزارشاتی مثل وضعیت خرید و فروش، سود و زیان فروشگاه به شما امکان ارزیابی و تخمین این اطلاعات را می‌دهند.

• تعیین دسترسی کاربران

این قابلیت یکی دیگر از مهم‌ترین و ضروری‌ترین خصوصیات بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی به شمار می‌آید. اگر شما بخواهد بخش‌های مهمی از اطلاعاتی مثل گزارشات سود و زیان، خرید و فروش و جمع کل دارایی‌های فروشگاه را محفوظ داشته باشید تا به دست افراد فرصت طلب و سودجو نرسد، حتما نیاز به بررسی کاملی برای این قضیه دارید.

کلام آخر

دیدید که تهیه و برگزیدن نرم افزار حسابداری فروشگاهی که دارای ویژگی‌های خاص فروشگاه شما باشد آنقدرها هم کار آسانی نیست و به تحقیق و بررسی‌هایی نیاز دارد؛ بنابراین سعی کنید که با در نظر گرفتن نکات بیان شده در این مقاله به انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری فروشگاهی بپردازید.

منبع:

https://www.hnovin.com/best-store-accounting-software/