نرم افزار حسابداری آژانس هواپیمایی

با گسترش علم و فناوری در زمینه‌های سیستم رزرو بلیت، تور و هتل‌ها، آژانس‌های مسافرتی و گردشگری دیگر قادر به ادامه فعالیت به روش‌های سنتی نیستند؛ به همین دلیل آژانس‌های مسافرتی برای بهبود در روند مدیریت نیاز به سیستم هایی به روز، جامع و هوشمند دارند تا بتوانند به خوبی تمامی فعالیت‌های خود را بررسی و ساماندهی کنند. نرم افزار حسابداری آژانس هواپیمایی به همین منظور برای سرعت بخشیدن به عملکردهای این قبیل شرکت‌ها ارائه شده است. لازم به ذکر است، شرکت نرم افزاری هوشمند نوین به صورت تخصصی بر روی ساخت و تولید نرم افزارهای حسابداری فعالیت می‌کند و برای تمامی اصناف و کسب وکارهای کوچک و بزرگ نرم افزار حسابداری ارائه می‌دهد. امیدواریم تا بتوانیم به بهترین وجه ممکن قابلیت‌های این نرم افزار حسابداری را توضیح دهیم تا شما عزیزان بتوانید، بهبود روندکاری، افزایش بازدهی و بالارفتن سرعت عملکرد و رشد خود را به وضوح مشاهده نمایید.

ساختار هزینه یک شرکت هواپیمایی ساختار هزینه یک شرکت هواپیمایی

مدیریت کردن هزینه‌ها نه تنها باعث بهبود سوددهی یک شرکت شده و می‌تواند سطح خدمات بهتری را به مشتریان ارائه کند؛ بلکه، نکته اصلی آن ایجاد تمایز در صنعت هواپیمایی در مقایسه با رقبا است. به مانند تمام صنعت‌های مختلف دیگر، حسابداری نقش مهم و اساسی در صنعت هوایی و مسافرتی در تمامی مراکز فروش ایفا می‌کند.

این نرم افزار مناسب چه کسب و کارهایی است؟!

این محصول بخشی از نرم افزار حسابداری شرکتی محسوب می‌شود که به صورت تخصصی برای شرکت‌های مسافرتی و هواپیمایی طراحی شده است. برای آژانس‌های گردشگری و مسافرتی که خواستار افزایش سرعت، دقت و نظم در امور داخلی آژانس خود هستند، این نرم افزار یک گزینه ارزنده است. با استفاده از این ابزار حسابداری، فعالیت‌های آژانس به طور کامل و متمرکز در یک سیستم گردآوری می‌شود. همچنین امکان پیگیری، بررسی، گزارش‌گیری و اطلاع رسانی در مرحله وجود خواهد داشت. حسابداری شرکت‌های هواپیمایی با حسابداری در صنایع سنتی متفاوت است چرا که، خدماتی که توسط شرکت‌های هواپیمایی و آژانس‌های مسافرتی ارائه می‌شود تفاوت‌های زیادی با دیگر حوزه‌ها دارد. دارا بودن دانش مدیریت مالی و حسابداری، همچنین آشنایی و استفاده از تکنیک‌های مرتبط می‌تواند ابزاری ارزشمند جهت توسعه پایدار این صنعت از طریق تخصیص بهینه و برنامه ریزی شده منابع و کنترل اقتصادی سازمان محسوب شود.

ویژگی نرم افزار حسابداری آژانس های هواپیمایی هوشمند نوین

هنگامی که یک نرم حسابداری را خریداری می کنیم، علاوه بر این که یک مبلغی را برای خرید نرم افزار هزینه می کردیم، باید بیاییم و اطلاعات خودمان را وارد نرم افزار بکنیم تا بتوانیم از قابلیت ها و گزارشات آن استفاده کنیم. این ورود اطلاعات مستلزم صرف وقت خواهد بود، اگر در بین راه متوجه شویم که سیستم حسابداری آژانس هواپیمایی که خریداری کرده ایم جوابگوی کار ما نیست، علاوه بر این که هزینه مان هدر می رود، وقتمان نیز هدر خواهد رفت و اگر بخواهیم یک نرم افزار حسابداری آژانس هواپیمایی جدید خریداری کنیم دوباره باید اطلاعات را از نو وارد نرم افزار جدید بکنیم. بنابراین قبل از این که یک نرم افزاری را خریداری می کنید نکاتی را باید رعایت بکنید و مد نظر داشته باشید که بتوانید تا حد ممکن مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید. نرم افزار حسابداری آژانس های هواپیمایی، به طور تخصصی متناسب با نیاز فروشندگان حوزه های گردشگری طراحی شده است به همین دلیل بیشتر در شرکت‌ها و آژانس‌های مسافرتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نرم افزار را می‌توان سامانه‌ی اتوماسیون مالی تعریف نمود و هدف از ساخت آن مکانیزه کردن تمامی عملکردهای آژانس‌ها است. با استفاده از سیستم حسابداری آژانس هواپیمایی هوشمند نوین، به انواع سیستم‌های رزرواسیون، اطلاعات بلیت‌ها، هتل‌ها، تور‌ها و فروش به صورت آنلاین متصل می‌شوید. گزارش فروش روزانه تورها، گزارش قیمت تمام شده تورها، امکان تعریف هتل‌ها و اتاق‌های مختلف در هر مقصد، تعیین مشخصات پرواز، چاپ قرار داد همراه با لوگو و اطلاعات کامل آژانس، محاسبه‌‌ی سود هر قرارداد و کل سیستم و غیره دسترسی خواهید داشت.

امکانات سیستم حسابداری آژانس هواپیمایی

• اطلاعات کامل اشخاص

• گزارشات سریع و متنوع

• ثبت انواع هزینه‌ها، در آمدها

• امکان استفاده چند کاربر هم زمان

• تعیین چند قیمت برای یک خدمات

• تهیه پرینت فاکتور و ارائه فیش پرینت

• ثبت خدمات‌های ارائه شده به مشتریان

• امکان اتصال به دستگاه کارت خوان و سیستم پوز

• امکان ارائه دسترسی‌های دلخواه مدیران و کاربران

• کاربری آسان بدون نیاز به دانش کامپیوتر و حسابداری

• ثبت مشتریان، کالاها، خدمات، حساب‌ها در سه سطح

• ارسال پیامک به مشتریان جهت اطلاع از آخرین اخبار یا مانده حساب

• امکان ارسال مبلغ فاکتور به صورت خودکار به دستگاه کارن خوان بانکی

• امکان ارائه گزارشات فصلی جهت ارائه به دارایی

• امکان ارائه ترازنامه منطبق با استانداردهای حسابداری و گزارشات امور مالی

• ثبت اسناد حسابداری مانند درآمد، هزینه، پرداخت و دریافت به صورت اتوماتیک

امکانات خاص نرم افزار حسابداری آژانس هواپیمایی

• ارائه گزارشات فروش

• ارائه گزارش قراردادهای کنسلی

• ارائه تاریخ ثبت فیش

• ارائه فیش‌های تأیید شده

• ارائه فیش‌های پرداخت شده

• ارائه فیش‌های ثبت شده

• مشاهده سوابق خرید

• محاسبه سود کل سیستم و هر قرارداد

• ثبت تمامی هزینه ها و درآمدها با موضوعاتی غیر از موضوع قرارداد

• تعریف موضوعات مختلف دریافت و پرداخت به صورت دلخواه و نامحدود

• اضافه نمودن لیست نام ایرلاین‌ها و هتل‌های ارائه دهنده خدمات در سیستم

• موضوع فیش کنترل بدهکاری مشتریان

• محاسبه حقوق و دست مزد کارمندان بر اساس حقوق ثابت و پورسانت از سود فروش به صورت خودکار

• جستجوی قراردادها بر اساس شماره قرارداد، نوع قرارداد، تاریخ صدور، کانتر صادر کننده، نام مشتری و مقصد

• اعلام تعداد فیش های جاری برای تأیید، پرداخت و دریافت با توجه به سطح دسترسی

امروزه آشنایی و درک دانش و مفاهیم حسابداری برای تمامی افرادی که در جامعه مشغول فعالیت هستند، امری اساسی و اجتناب ناپذیر است.در این مطلب ما سعی داریم تا افرادی را که در حوزه ی حسابداری تاکنون آموزشی ندیده اند با مفاهیم حسابداری آشنا کنیم. اما با توجه به اینک در این مطلب نرم افزار ارائه شده ما، نرم افزار حسابداری آژانس هواپیمایی است، تمرکز اصلی ما، بر روی شرکت‌ها و آژانس‌های هواپیمایی بوده چرا که بیشترین کاربرد را برای این صنف دارد. قطعا تامین راهبرد کلان کشور در پیشرفت صنعت هوایی، نیازمند هدف گذاری در تامین نیازمندی های علمی بخش آکادمیک و همچنین ارتقا دانش مدیران است. ما همواره سعی در تولید نرم افزارهایی برای پیشبرد این اهداف نموده ایم. برای آشنایی با دیگر نرم افزار های ما، به مشاهده دموی رایگان نرم افزار حسابداری هوشمند نوین اقدام نمایید.

منبع:

https://www.hnovin.com/ac/airlines-accounting-software/

نرم افزار حسابداری خزانه داری

کلمه خزانه در لغت به معنای جایی است که اموال و نقدینگی در آن نگهداری می‌شود. در حسابداری، خزانه به عنوان صندوق و هماهنگ کننده دخل و خرج تعریف می‌شود. خزانه داری، جایگاه ویژه ای در نظام بودجه و دارایی دارد که در آن پول یا فلزات گرانبها نگه‌داری می‌شوند. مدیریت گردش وجوه نقد و نقدینگی سازمان از جمله مهمترین دغدغه‌های شرکت‌ها و سازمان‌ها است که خزانه داری به عنوان یکی از واحدهای مهم در دخل و خرج سازمان این دغدغه را برطرف می‌کند. همچنین خزانه داری، علاوه بر تمرکز و پرداخت وجوه نقد می‌بایست دریافت‌ها و پرداخت‌ها را از نظر زمانی با استفاده از مجموعه ای از کنترل های مالی هماهنگ کند. امروزه می‌توان با استفاده از نرم افزار حسابداری، سرعت بیشتر و خطای کمتری را در محاسبات مشاهده نمود.
نرم افزار خزانه داری چیست؟
نرم افزار خزانه داری نوعی زیر سیستم پرکاربرد و ساده است که حجم زیادی از اسناد حسابداری، به صورت اتوماتیک توسط آن صادر می‌شود. این نرم افزار را می‌توان زیر مجموعه‌ای از نرم افزار حسابداری بین المللی و حتی نرم افزار حسابداری بازرگانی نیز دانست. سیستم حسابداری خزانه داری هوشمند نوین برگرفته از قواعدی از پیش تعریف شده با سایر سیستم‌های حسابداری مانند فروش و تدارکات و… مرتبط بوده و گردش های مالی بین زیر سیستم‌ها را کنترل می‌کند. وصول به موقع مطالبات، تأمین منابع نقدینگی، پاسخگویی به تعهدات و جمع‌آوری اطلاعات خزانه داری از جمله نیازهای اساسی شرکت‌ها بوده و انجام درست این عملکردها از ویژگی‌های بارز نرم افزار خزانه داری می‌باشد. سیستم خزانه داری هوشمند نوین یک برنامه نرم افزاری است که فرایند مدیریت عملیات مالی یک شرکت را خودکار می‌کند. این کار کمک می‌کند تا شرکت‌ها به طور خودکار فعالیت های مالی خود، از جمله پول نقد، دارایی ها و سرمایه هایشان را مدیریت کنند. چیزی که قبلاً هفته ها طول می‌کشد، اکنون می‌تواند ساعت ها طول بکشد. کنترل کردن اسناد دریافتی، اسناد پرداختی و نگهداری سوابق پیشین، خصوصا در سازمان‌هایی که با حجمی بالا از اطلاعات سروکار دارند، اهمیت به‌سزائی داشته و کلیه این موارد به راحتی و با اطمینان با نرم افزار خزانه داری هوشمند نوین انجام پذیر است. از بخش‌های مهم خزانه داری در حسابداری، خزانه داری مدیریت اسناد است. اموری مانند طبقه بندی و نگهداری اسناد ضمانت نامه، چک‌های دریافتی از مشتریان، ارائه به موقع چک‌های برگشتی به بخش حقوقی شرکت جهت پیگیری‌های لازم، گرفتن بکاپ روزانه، هفتگی یا ماهانه از کلیه اسناد خزانه،  ایجا دفتر صندوق و دفتر چک و … از اموری است که باید در خزانه داری مدیریت اسناد به آن توجه شود. انجام درست امر مدیریت و نگهداری اسناد با استفاده از نرم افزار حسابداری خزانه اری هوشمند نوین، پشتوانه خوبی برای مدیران شرکت برای کارهای دراز مدت است.
قابلیت های نرم افزار خزانه داری
– امکان تقسیم دریافت و پرداخت به چند خزانه و صندوق مستقل و کنترل ارتباطات داخلی و بین صندوق‌ها
– امکان معرفی و کنترل موجودی صندوق‌ها
– امکان رسیدهای دریافت و پرداخت جهت کنترل دقیق سیستمی و برقراری ارتباط با سایر منابع سیستم
– امکان ثبت انتقال بین بانکی جهت جا به جایی وجوه از یک حساب بانکی به حساب‌های دیگر
– امکان ثبت و مدیریت انتقال بین اشخاص و تأثیرات آن در صورتحساب اشخاص
– امکان ثبت و صدور رسید برای کلیه مراحل عملیات دریافت و پرداخت
– امکان کنترل تاریخ در ثبت اسناد
– امکان کنترل بر روی ثبت دریافت‌های نقدی برای جلوگیری از خطا‌های کاربری
– امکان نسبت دادن فرم پرداخت به سند حسابداری
– امکان نمایش ردیف های بانکی در نسبت دادن پرداخت به سند‌های حسابداری
– امکان نمایش آخرین وضعیت و محل چک‌ها به صورت اتوماتیک و لحظه‌ای
– امکان مشاهده تاریخچه چک از فرم اسناد و عملیات‌ها
– امکان ارتباط با زیر مجموعه‌های دیگر از قبیل فروش، خرید و کنترل قرارداد
– امکان صدور اتوماتیک رسید وصول پرداخت‌های روز
– امکان تغییر تاریخ سرسید های چک های پرداخت و ذخیره تاریخ تغییر
بخش عملیات
– امکان صدور سندهای پرداخت و دریافت با یک یا چندین حساب
– امکان تغییر وضعیت اسناد دریافتنی
– امکان عودت دادن چک واگذار شده
– امکان تغییر وضعیت اسناد پرداختنی
– امکان در جریان وصول گذاشتن گروهی چک‌ها
– امکان دریافت اسناد پرداختنی عودت یافته
– امکان پرداخت اسناد دریافتنی وصول نشده
– امکان دریافت وپرداخت گروهی چک‌ها
– امکان دریافت و پرداخت چک ارزی
– امکان به حساب گذاشتن گروهی چک‌ها، به تفکیک تاریخ
– امکان تسویه فاکتورها به وسیله یک چک یا وجه نقد
– کنترل شماره چک‌های هر دسته چک
– کنترل تاریخ و شماره دریافت و پرداخت نقدی
– امکان جلوگیری از اصلاح وضعیت چک‌های انتقالی از دوره مالی قبل
– امکان جلوگیری از ثبت چک پرداختی با شماره تکراری
– امکان جلوگیری از وصول و پاس کردن چک قبل از سررسید
– امکان جلوگیری از استفاده شماره چک‌های استفاده شده
– امکان جلوگیری از ابطال چک‌های استفاده شده
– امکان مدیریت دسترسی گروه‌های کاربران
بخش گزارش‌ها
– گزارش لیست حساب‌های بانکی
– گزارش لیست صندوق‌ها
– گزارش دسته ‌چک‌ها
– گزارش دریافت و پرداخت‌های صندوق
– گزارش سایر موجودی‌های صندوق
– گزارش دریافت و پرداخت‌های حساب‌های بانکی
– گزارش دریافت و پرداخت‌های سفته
– گزارش چک‌های دریافتی
– گزارش وضعیت چک‌های دریافتی
– گزارش چک‌های جایگزین شده
– گزارش چک‌های صادره
– گزارش وضعیت چک‌های صادره
بخش بزرگی از معاملات در بخش خزانه داری و توسط حسابداری حازق انجام می شود چرا که این کار بسیار حساس بوده و به وجود آمدن اختلال در سیستم خزانه داری موجب خسارت های جبران ناپذیری خواهد شد. این معاملات شامل مدیریت گردش وجوه نقد، نقدینگی سازمان و اقدام به کاهش موقعیت های ریسک شرکت می باشد. این فعالیت ها را می توان در صفحه گسترده ای ردیابی کرد، اما انجام این کار بسیار وقت گیر و در معرض خطا است. اطلاعات به دست آمده از این سیستم گسترده سپس به صورت دستی در دفترچه اصلی ثبت می شود. ضبط این اطلاعات نیز کند و در معرض خطا است. یک راه حل معقول برای رفع کندی و بهبود روند ثبت و ضبط این اطلاعات، استفاده از نرم افزار حسابداری خزانه داری است.